Čo je LinkedIn a prečo by si ho mal mať? - Coolwriters

V dnešnej dobe sa naskytuje veľké množstvo spôsobov, ako prácu ponúknuť či získať. Pomáhajú tomu najmä mnohé sociálne siete, ku ktorým patrí aj LinkedIn. Táto sieť síce nie je tak rozšírená ako Facebook, no rozhodne stojí za zmienku. Dokáže ti veľmi dobre pomôcť v pracovnom živote. Poskytuje široké pôsobisko pre zamestnancov aj firmy. 

Kým mnohé sociálne siete fungujú skôr ako denníky našich osobných životov, LinkedIn je presný opak. Zameriava sa na profesijnú časť života. Mapuje úspechy, pracovné pozície a všetky ďalšie informácie spojené s prácou a kariérou.

Okrem osobného účtu táto sieť poskytuje aj možnosti pre firmy. Tie vďaka nej vedia rásť, propagovať sa a hľadať nových zamestnancov. Nemáš ešte svoj LinkedIn a chcel by si o ňom vedieť niečo viac? Čítaj ďalej.

Čo je LinkedIn?

LinkedIn je sociálna profesijná sieť spájajúca zamestnávateľov a zamestnancov z celého sveta. Vytvorená bola v Kalifornii, 28. decembra 2002. Na jej spustenie si však ľudia museli počkať do 5. mája 2003. Jej zakladateľom je Reid Hoffman, bývalý zamestnanec Apple či Fujitsu.

Začiatky LinkedIn boli celkom pomalé a ťažké. Sociálne siete v dobe jej spustenia neboli tak rozšírené. Nehovoriac o sociálnej sieti so zameraním ako mala LinkedIn. Časom sa to však podarilo a dnes patrí medzi najobľúbenejšie siete na internete. Počet jej užívateľov sa šplhá na 675 miliónov z 200 rôznych krajín.

Sociálne siete sú dnes pre nás často odrazom voľného času a zábavy. Pri LinkedIn to však tak neplatí. Dokáže veľmi efektívne pomáhať ako jednotlivcom hľadajúcim si prácu, tak aj samotným firmám. To však nie je jej jediná funkcia.

Okrem hľadania novej práce pomáha v iných smeroch. Jednotlivcom napomáha budovať si vzťahy s ostatnými ľuďmi z rovnakého odboru či odvetvia. Naopak, firmy sa môžu prostredníctvom nej zviditeľniť. Dnes už dávno neplatí, že budovanie značky funguje len na sieťach ako Facebook či Instagram.

Na čo je LinkedIn vhodný?

Funkcií LinkedIn je hneď niekoľko. Treba si však uvedomiť, že sa na ne dá pozerať z pohľadu jednotlivca aj firmy. Pre každého má nejaké benefity, z ktorých sa rozhodne oplatí ťažiť.

Z pohľadu jednotlivca

Keď si na LinkedIn vytvoríš profil ako jednotlivec, po jeho správnom vyplnení môžeš sociálnu sieť začať využívať naplno. Hľadanie nových pracovných príležitostí však nie je jediné, čo tu nájdeš. Nezabudni si budovať vzťahy s ďalšími ľuďmi z odboru. Mnohí z nich môžu pridávať na nástenku zaujímavé informácie. Tie ťa následne v pracovnom živote môžu posunúť ďalej. Zdieľaj, ak máš niečo hodnotné, čo ostatným pomôže.

Budovanie kontaktov však nekončí len tým, že si niekoho pridáš. Dôležité je byť na sociálnej sieti aktívny. Zapájaj sa do diskusií, komentuj príspevky a zdieľaj. Rob skoro to isté, čo na iných sociálnych sieťach. Dôležité je, aby si ukázal záujem.

V prípade, že niekoho poznáš a využil si jeho služby, nezabudni napísať dobrú referenciu. Ocení ju nielen daná osoba, ale taktiež zamestnávateľ. Dobré referencie dokážu pomôcť získať prácu omnoho rýchlejšie a jednoduchšie.

Počas rokov sa LinkedIn určitým spôsobom menil. Z webstránky na hľadanie práce sa stala sociálna sieť vhodná pre budovanie vlastného mena. Dokonca, pomocou funkcie s názvom Profile Strength Meter ti sieť pomôže vytvoriť ten najlepší profil. Čím lepší LinkedIn profil máš a čím viac si aktívny, tým vyššie sa vo výsledkoch vyhľadávania dostaneš. Funguje to veľmi podobne ako vyhľadávanie na Google.

Vedel si, že ...

… viac ako 122 miliónov ľudí už získalo prácu prostredníctvom LinkedIn? Okrem toho, 35,5 milióna ju získalo len vďaka tzv. „connections“. To znamená, že ju získali prostredníctvom vybudovanej siete kontaktov.

Z pohľadu firmy 

Druhou možnosťou, ako sa na LinkedIn pozerať, je z pohľadu firmy. Na tejto sociálnej sieti môže firma zverejniť svoje voľné pozície a hľadať vhodných zamestnancov. Môže byť v spojení aj so svojimi zákazníkmi. 

Jednou z dôležitých funkcií LinkedIn pre firmy je budovanie značky. Sieť poskytuje široké pôsobisko. Pridávaním príspevkov môže informovať o novinkách, veľmi podobne ako na iných sociálnych sieťach. Všetci sledovatelia túto novinku uvidia a môžu ju zdieľať či dať jej like. Ich aktivita sa zase objaví každému človeku v ich kontaktoch. Firma sa takouto reťazovou akciou veľmi jednoducho zviditeľňuje. 

Snáď najväčší rozdiel medzi osobným a firemným profilom je v nastavení súkromia. Firemné profily sú automaticky verejné. Preto je v tomto prípade SEO ovplyvnené nie budovaním vzťahov, ale najmä uverejňovaným obsahom. Chceš, aby sa tvoja firma dostala čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania? Nezabudni v príspevkoch využívať správne kľúčové slová. 

Rovnako ako na iných sieťach, tak aj na LinkedIn môžeš využiť reklamy. Vďaka nim svoju firmu spropaguješ veľmi jednoducho. Táto možnosť je povolená len pri firemných účtoch. Taktiež je potrebné počítať s minimálnou sumou za reklamu. Tou je 10 dolárov denne, čo je v prepočte cca 9,20 €. 

Plus, netreba zabúdať ešte na jeden fakt. Ak je tvoja firma na LinkedIn, tvoji zamestnanci si ju môžu pridať do profilu. Tým pádom o nej budú vedieť aj ďalší ľudia. 

 

Typy profilov 

Na LinkedIn sa profily delia na dva základné typy a to: 

  • bezplatné
  • premium. 
 

Bezplatné účty

Sú bežné účty, ktoré poskytujú veľké množstvo funkcií. Sú vhodné pre každého. Využívaš ich bezplatne ako jedinec alebo firma. 

 

Premium účty

Ak chceš svoj účet posunúť ďalej a využívať aj ďalšie funkcie, vhodné sú premium účty. Existujú štyri typy a všetky môžeš vyskúšať na mesiac bezplatne. O aké účty ide? 

  • Career
  • Business
  • Sales
  • Hiring 

 

Career

Career účet je vhodný pre jedincov hľadajúcich prácu. Poskytuje možnosti ako napríklad „kto videl môj profil“ alebo rôzne online kurzy. Po mesačnej skúšobnej dobe budeš platiť 29,74 € za mesiac. 

Ak si hľadáš prácu len prostredníctvom LinkedIn, tento typ účtu je pre teba ako stvorený. Zjednodušuje ti hľadanie práce, pretože tvoj profil sa firmám objaví vždy medzi prvými

Jednoduchšie je aj samotné budovanie kontaktov pomocou InMail funkcie. Táto funkcia ti umožňuje kontaktovať zamestnávateľa bez toho, aby si s ním nadviazal kontakt cez LinkedIn. 

Nechýbajú ani doplnkové informácie o pracovnej ponuke. Táto funkcia je však diskutabilná. Niektorí tvrdia, že ďalšie informácie nie sú potrebné, iní zas opak. 

Podľa tvojich pracovných skúseností ti LinkedIn vie dopredu povedať, či si vhodný kandidát na danú pracovnú ponuku. Vyhneš sa tak kontaktovaniu nesprávnych spoločností a zostane ti čas pre tie správne. 

Nevýhodou je, že v určitom bode ťa LinkedIn stopne a navrhne ti, aby si prešiel na Business profil. Je to vtedy, ak hľadáš veľké množstvo ľudí či firiem. 

 

Business

Tento typ je vhodný nielen pre jednotlivcov, ale taktiež pre firmy. Okrem funkcií ako online kurzy alebo kto videl môj profil poskytuje ďalšie funkcie. Medzi ne sa radia napríklad podrobné štatistiky o tvojom profile. 

Po Business profile by mali siahnuť jednotlivci hľadajúci viac ľudí či firiem. Dôvod je ten, že vo vyhľadávaní nemáš vďaka možnosti “Unlimited people browsing” žiadne obmedzenie. Hľadanie je jednoduchšie aj za pomoci prémiových filtrov. 

Filtre síce nie sú tak profesionálne ako pri možnosti Sales alebo Hiring, no dokážu pomôcť. Vieš si vybrať napríklad titul, miesto alebo pracovné pozície. 

Takéto hľadanie sa oplatí taktiež každej firme. Pri práci s LinkedIn budeš pravidelne niekoho vyhľadávať. Je dobré, ak nebudeš mať žiadne obmedzenia. 

V ponuke je 15 InMail kreditov, čo znamená, že kontaktuješ viac ľudí. Všeobecne ide o zlatú strednú cestu pre jednotlivcov a menšie spoločnosti. Je veľmi obľúbená, pretože poskytuje desiatky nástrojov za príjemnú cenu. 

Typ profilu Business ti môže efektívne pomôcť pri podnikaní. Cena za mesiac je 44,62 €.

 

Sales

Ak sa chceš ako firma posunúť ďalej, v ponuke je pre teba účet Sales. Ten je vhodný ak prostredníctvom LinkedIn hľadáš zákazníkov a nie zamestnancov.

Medzi jeho výhody sa radí možnosť kto videl tvoj profil, podrobné štatistiky o predaji či pokročilé filtre pri vyhľadávaní. 

Keďže ide o profil na predaj, LinkedIn poskytuje pokročilé nástroje, ktoré ti s predajom pomôžu. Vieš sa prostredníctvom nich zamerať na správnu skupinu ľudí a zvýšiť tým svoj predaj. 

Nechýbajú ani štatistiky a informácie o tvojich zákazníkoch. Presne budeš vedieť, čo a kedy nakupujú. Svoju ponuku tak vieš prispôsobiť presne podľa nich. 

Dokonca, na LinkedIn vieš nájsť aj svojich potenciálnych partnerov. S ich pomocou vieš rozšíriť svoje pôsobisko ďalej. 

Mesačne zaň zaplatíš 59,49 €. 

 

Hiring 

Posledným typom pre firmy je Hiring. Ten pre teba bude najlepší, keď hľadáš nových zamestnancov. Pomocou pokročilého vyhľadávania vyberieš tých najlepších omnoho rýchlejšie. 

Hľadanie pomocou Hiring účtu je naozaj profesionálne. Vieš si zadať svoje kritériá a na základe nich prehľadávať jednotlivé profily. LinkedIn ťa vie taktiež upozorniť na nových kandidátov spĺňajúcich tvoje požiadavky. Táto možnosť šetrí veľa času, pretože po čase nemusíš manuálne prehľadávať tú istú kategóriu ľudí. 

Profily si vieš ukladať a neskôr sa k nim vracať. Nikdy tak na nikoho nezabudneš a pre svoj podnik vyberieš toho najlepšieho človeka

Spolu s týmto balíkom získaš 30 InMail kreditov. Pre mnohých je to veľké plus, pretože bez nadviazania kontaktu vedia kandidátov osloviť. Práca je vďaka tomu efektívna a rýchla. 

Nechýbajú ani návrhy ľudí, ktoré na základe tvojich požiadaviek bude LinkedIn vyberať či špeciálny dizajn. Hiring účet je vhodný pre profesionálne a veľké firmy hľadajúce toho najlepšieho kandidáta. Poskytuje desiatky služieb a nástrojov, čo z neho robí skvelého pomocníka. 

Typ Hiring je z premium účtov najdrahší a stojí 89,25 € na mesiac. 

 

Výhody LinkedIn

Výhod LinkedIn je veľké množstvo. Niektoré sme si už aj v predchádzajúcich odsekoch spomenuli. Medzi hlavné sa radia: 

  • budovanie mena značky/firmy 
  • možnosť zverejnenia pracovnej ponuky 
  • propagácia značky 
  • budovanie siete kontaktov 
  • možnosť zverejnenia noviniek, nových produktov a služieb 
  • kontakt so zákazníkmi 
  • zvyšovanie kredibility.
 

Ako by mal vyzerať správne vyplnený firemný profil? 

Aby firma vyzerala dôveryhodne a pritiahla pozornosť ľudí, je potrebné vytvoriť profil správne. Pri jeho tvorení je dobré vyhnúť sa začiatočníckym chybám hneď na začiatku. Ušetrí ti to čas a profil nebudeš musieť neustále upravovať. 

Na začiatok je najdôležitejšie vyplnenie základných údajov o tvojej firme. To znamená názov, odvetvie, typ spoločnosti a podobne. Niektoré kolónky sú označené hviezdičkou. Tie vyplniť musíš. Dobré je však vyplniť aj tie ďalšie, voliteľné. Čím viac informácií o firme poskytneš, tým lepšie. 

Snáď najdôležitejšou vecou, okrem názvu, je logo. To by si rozhodne nemal zabudnúť nahrať. Profily bez fotografie či loga majú omnoho nižšiu dôveryhodnosť, ako tie s ňou. Rovnako to platí aj pri súkromných účtoch. 

Aj keď to vyzerá tak, že si po tomto kroku skončil, opak je pravdou. Akonáhle máš vytvorený profil, je potrebné vyplniť ďalšie dôležité informácie. Dobré je vyplniť napríklad “Tagline”. Je to krátky text. Objaví sa pod názvom spoločnosti. Mal by vystihovať tvoju firmu alebo to, čo robíš. 

Následne sa zameraj na ďalšie informácie ako napríklad poloha či dlhší popis spoločnosti. Na tom by si si mal dať záležať. Keď sa ľudia dostanú na tento popis, chcú zistiť nejaké bližšie informácie. Píš zaujímavo a snaž sa aj v kratšom texte vystihnúť dôležité informácie. Ak máš webstránku, pridaj aj tú. 

Výhodou LinkedIn je, že sa ti pri vytvorení profilu snaží pomôcť. To znamená, že vždy, keď ti niečo dôležité chýba, pripomenie ti to upozornením. Pri vypĺňaní máš taktiež veľké množstvo rôznych kolóniek. Sú to napríklad rok založenia či telefónne číslo. Nikdy nezabudneš na dôležité a potrebné informácie.

 

Ako prepojiť osobný účet s firemným? 

Na to, aby si mohol vytvoriť firemný profil, potrebuješ mať najprv osobný. Keď ho máš, na vrchnej časti nájdeš položku “Work”. Klikni na ňu. 

Po rozkliknutí sa ti objaví panel s možnosťami. Jednou z nich je aj “Create a Company Page”. 

Vyber, aká je veľká tvoja firma. V ponuke sú možnosti: 

  • Small business – do 200 zamestnancov
  • Medium to large business – nad 200 zamestnancov
  • Showcase page – “podstránka” pre už fungujúcu stránku
  • Educational institution – možnosť pre školy a univerzity

Ďalej vypĺňaš všetky základné údaje. 

Klikni na “Create Page” a stránku máš hotovú. Stačí už len vyplniť zopár ďalších údajov o firme, profilový a titulný obrázok a môžeš začať pridávať príspevky. 

 

Pridanie správcu

Ak potrebuješ na stránku pridať ešte niekoho na spravovanie, stačí kliknúť na “Admin tools”. Nachádzajú sa v pravom hornom rohu. 

Klikni na “Manage admins” a podľa mena vyhľadaj potrebného užívateľa. 

Klikni na “Save changes” a máš hotovo.

 

Čo pridávať na LinkedIn? 

Jednou zo základných funkcií na LinkedIn je pridávanie príspevkov na nástenku. Funguje to veľmi podobne, ako na iných sieťach. Rozdiel je však v tom, že na LinkedIn nemusí ísť len o krátke príspevky. Dajú sa tu uverejňovať aj dlhšie texty či články. 

Na aký typ príspevkov teda staviť? 

  • Príspevky o nových službách či produktoch, ktoré tvoja firma poskytuje. LinkedIn je jednou zo sietí, kde ich môžeš propagovať.
  • Zaujímavosti z odvetvia, kde sa pohybuješ. Príspevkami alebo článkami z odboru zaujmeš a pritiahneš pozornosť. 
  • Rady a tipy sú vítané. Ľudia budú tvoju firmu sledovať preto, lebo im prinesie cenné informácie. 
  • Nezabudni na fotografie. Grafické spracovanie je príťažlivé a pritiahne pozornosť mnohých ľudí. Často stačí, aby boli fotografie jednoduché a doplnili text. Nemusí ísť o profesionálne snímky. 
 

Články na LinkedIn

LinkedIn poskytuje zaujímavú možnosť, ktorá sa na iných sociálnych sieťach neobjavuje. Môžeš tu písať a uverejňovať články. Malo by ísť o príspevky spojené s odvetvím, kde sa pohybuješ. 

Môžu to byť tipy, triky alebo nejaké rady. Ľudí taktiež prilákaš na rôzne zaujímavosti. Ak budú články dobré, ostatní užívatelia budú chcieť s tebou nadviazať kontakt. Tým sa rozšíri nielen čítanosť článkov, ale taktiež tvoja pôsobnosť

Dôležité je dodať, táto možnosť na firemných účtoch nie je povolená. Články sa dajú uverejňovať len z osobných. 

Ako teda uverejniť články na firemnom účte? Veľmi jednoducho. Stačí, ak ho napíšeš na svojom osobnom, uverejníš ho a na profile svojej firmy ho zazdieľaš.  

 

Budovanie siete kontaktov

Budovanie siete kontaktov je dôležité ako pre jednotlivcov, tak aj pre samotné firmy. Samozrejme, v oboch prípadoch je to iné. Jednotlivci si budujú svoje kontakty na to, zlepšili svoju online reputáciu. Aby na seba určitým spôsobom upozornili a zistili niečo nové. Ak budeš sledovať človeka z rovnakého odvetvia, môžeš sa priučiť novým veciam. Taktiež budeš vždy medzi prvými vedieť o rôznych novinkách. 

V rámci firiem sa kontakty budujú iným spôsobom. Ak nazrieš na akýkoľvek firemný profil, okrem počtu sledovateľov môžeš vidieť aj počet zamestnancov. Títo ľudia si pridali danú firmu do svojho LinkedIn profilu. Tým pádom, každý kto príde na profil danej osoby, uvidí aj názov firmy. A práve toto je jedna z mnohých výhod LinkedIn. O svojej firme môžeš dať jednoducho a bezplatne vedieť prostredníctvom zamestnancov. 

Svoju značku môžeš vybudovať aj tak, že ľudí oslovíš správnymi príspevkami. Ako sme už spomenuli, firemné profily sú verejné. Preto záleží aj na tom, čo uverejňuješ. Správne volenými kľúčovými slovami a zaujímavou témou, vieš pritiahnuť pozornosť.

 

Ako zvýšiť počet sledovateľov? 

Najväčší rozdiel medzi súkromným a firemným profilom je, že firemný profil má sledovateľov. Funguje to rovnako ako na iných sieťach. To znamená, čím viac sledovateľov máš, tým väčší dosah získaš. Ako však zvýšiť počet sledovateľov? 

Je niekoľko možností. Okrem dobre urobeného SEO môžeš staviť ešte na jeden trik. Tým je možnosť rozposlať pozvánky na sledovanie. Môžeš ich poslať každému, koho máš v kontaktoch vo svojom súkromnom profile. Jediné obmedzenie je v počte. Za deň ich môžeš poslať 25. 

A ako na to? Stačí, ak na svojom firemnom profile klikneš na možnosť “Admin tools”. Po kliknutí sa ti zobrazí viac možností. Z nich vyber “Invite connections”. Následne už len vyberieš ľudí a rozpošleš im pozvánku. 

Naďa radí

Na začiatok sa snaž budovať kontakty s ľuďmi, ktorých poznáš alebo sú z tvojho odvetvia. Tí sú pre teba najdôležitejší. Až následne hľadaj ďalších.

Koho sledovať?

Otázkou však môže byť, koho na LinkedIn vlastne sledovať? Najlepšie je sledovať najmä ľudí zo svojho odvetvia. Tí ťa budú motivovať, niečo ťa naučia alebo inšpirujú k nejakej práci. Sleduj, čo pridávajú, komentuj, zdieľaj alebo daj like. Pri budovaní kontaktov nestačí len niekoho začať sledovať. 

Druhou možnosťou sú ľudia mimo tvojho odboru. Pravdou je, že aj tí ťa môžu posunúť ďalej. Môžu to byť ľudia zameraní na úplne iný segment alebo ľudia s podobným zameraním. Niektoré odvetvia sa navzájom prelínajú, a preto aj v tomto prípade nájdeš zaujímavé informácie. 

Budovanie siete kontaktov je dnes omnoho jednoduchšie ako kedysi. Do roku 2017 LinkedIn umožňoval vytvorenie kontaktu len so známym človekom. Predtým, ako si si niekoho do kontaktov pridal, si musel vyplniť, ako danú osobu poznáš. Sociálna sieť chcela kontakty najmä medzi ľuďmi z rovnakej práce, školy a podobne. 

V roku 2017 však LinkedIn prešiel viacerými zmenami. Dnes nemusíš nič z tohto vypĺňať. Plus, jeden súkromný profil môže mať až 30 000 kontaktov. Sieť je tak omnoho viac aktívna ako bola v minulosti. Poskytuje viac funkcií a jednoduchšie hľadanie ľudí aj samotnej práce.

Kto to robí dobre?

Okrem toho, aké typy účtov sledovať, je dobré vedieť, kto je na LinkedIn naozaj odborníkom. Od takýchto profilov sa dá inšpirovať minimálne v tom, čo na sociálnu sieť pridávať. Inšpirovať sa môžeš ako od zahraničných, tak aj od slovenských firiem.

Vedel si, že ...

… LinkedIn zverejňuje každý rok TOP 10 najlepších profilov? Podľa tohto rebríčka sa môžeš pravidelne inšpirovať v tom, čo pridávať a ako.

Zahraničné profily

Medzi TOP 10 najlepších stránok za rok 2019 patria firmy ako Philips či Jacobs. Philips je podľa LinkedIn doslova majstrom vo videu. Okrem toho majú ich príspevky vždy zaujímavé témy. Pritiahnu tak veľmi jednoducho pozornosť.

Do tohto rebríčka sa zaradili aj ďalšie stránky ako napríklad: 

  • Teleperformance – zameriava sa najmä na krátke natívne videá so zaujímavým obsahom. Ľudia majú tento obsah radi, pretože je zaujímavý a nezaberie veľa času.
  • Hays – využíva najmä grafiku. Rady a tipy vždy vloží do zaujímavých obrázkov. Takéto príspevky sú jednoduché na porozumenie, poskytnú veľa informácií a pri čítaní nezaberajú veľa času. 
  • Cvent – ide síce o softvérovú spoločnosť, no svoje produkty uverejňuje čo najmenej. V príspevkoch sa snaží poskytovať zaujímavé tipy a informácie pre svojich sledovateľov. Nechýbajú zaujímavé videá a obrázky. 

 

Slovenské profily 

LinkedIn na Slovensku nie je tak rozšírený ako v ostatných krajinách. Aj napriek tomu ho však využíva cez pol milióna užívateľov. V takomto množstve je preto možné nájsť aj kvalitné a dobré profily. Medzi ne sa radia: 

  • Slovak Telekom – na LinkedIn je pomerne aktívny a pravidelne uverejňuje rôzne typy príspevkov. Často ide o fotografie, ilustračné obrázky a videá. Nechýbajú ani príspevky ohľadom nových produktov či služieb.
  • O2 Slovakia – funguje na veľmi podobnom princípe ako Telekom. Najčastejšími príspevkami sú zaujímavé obrázky a videá. 
  • Slovnaft – najčastejšie uverejňuje videá a grafiku. Ide o zaujímavé informácie z odvetvia, v ktorom pôsobí. 
  • Forbes Slovensko – na profile zdieľa najčastejšie svoje nové články na webe. Nechýbajú však ani kratšie príspevky s dôležitými informáciami. Forbes je na LinkedIn veľmi aktívny a za deň vydá aj niekoľko príspevkov. 

Ak ti angličtina nerobí problém, mal by si sledovať aj zopár zahraničných profilov. Tých je oproti slovenským omnoho viac a ich obsah je často kvalitnejší. Dôvodom je, že v zahraničí je LinkedIn viac využívaný ako u nás. 

 

Časté otázky 

Je sociálna sieť bezplatná? 

Áno, LinkedIn je bezplatná sociálna sieť. Poskytuje však možnosť Premium účtu a to ako pre jednotlivcov, tak aj pre firmy. Premium účty poskytujú viac funkcií a možností ako so sieťou pracovať. Na začiatok ti však úplne postačí bežný bezplatný účet. 

 

V akom jazyku by si mal písať LinkedIn? 

Dosť častou otázkou je, v akom jazyku vlastne LinkedIn profil písať. V angličtine je profil vhodný pre ľudí zo Slovenska a aj zo zahraničia. V slovenčine je však pre mnohých písanie jednoduchšie a lepšie čitateľné. To, aký jazyk si vyberieš je na tebe. V prípade, že tvoja firma funguje výhradne na Slovensku, je zbytočné písať v angličtine. Naopak, ak je pre teba dôležité osloviť aj zahraničný trh, angličtina bude lepšia. 

 

Koľko času sociálna sieť zaberie? 

To záleží na tom, čo na nej budeš robiť. Bežné aktivity ako sledovanie nových príspevkov alebo budovanie kontaktov nemusí trvať dlhšie ako pol hodinu denne. Naopak, keď budeš písať nejaký dlhší príspevok, čas strávený na LinkedIn sa predĺži. 

 

Ako často pridávať príspevky? 

Na sociálnej sieti je najdôležitejšia aktivita, no netreba to s ňou preháňať. Dlhších príspevkov netreba veľa, stačia 2 – 3 mesačne. V prípade noviniek z tvojej firmy či kratších príspevkov to môže byť viac. 

 

Oplatí sa na LinkedIn pridávať dlhšie príspevky? 

V prípade firiem rozhodne áno. Majú verejný profil a zaujímavé príspevky dokážu pritiahnuť pozornosť. Plus, so správne vybranými kľúčovými slovami sa tvoja firma môže zadarmo propagovať. Pomocou nich sa dostane vo vyhľadávaní vyššie. Funguje to podobne ako vyhľadávanie na Google. 

 

Prečo začať práve teraz? 

Stále ešte nemáš LinkedIn profil, no premýšľaš nad ním? Tým, že si ho vytvoríš rozhodne nespravíš zle. Sociálna sieť môže tebe a tvojmu podnikaniu len pomôcť. A prečo si teda LinkedIn vôbec založiť? 

  • jednoduchá a bezplatná propagácia tvojej firmy 
  • spojenie so zákazníkmi 
  • rozšírenie tvojho pôsobiska na internete
  • možnosť hľadania nových zamestnancov 
  • podpora predaja
  • zvyšovanie kredibility firmy.

Taktiež je dobré spomenúť, že dnes síce LinkedIn nemá toľko ľudí a firiem, no to sa rozhodne zmení. Preto, ak si začneš budovať svoj profil už teraz, budeš na tom v budúcnosti omnoho lepšie ako ostatní. A táto výhoda ti môže len pomôcť. 

A množstvo ďalších. Výhody ťa jednoducho museli presvedčiť, aby si si ešte dnes vytvoril profil aj ty.

 

Rada na záver 

LinkedIn patrí medzi profesijné sociálne siete vhodné pre jednotlivcov aj pre firmy. Poskytuje veľké množstvo funkcií a možností, ako sa uplatniť. Je pomerne jednoduchá, no musíš sa naučiť, ako ju používať. Nemáš na to čas alebo sa ti zdá sociálna sieť náročná? Radi to urobíme za teba. 

Zo začiatku do sociálnej siete nemusíš investovať vôbec nič, len svoj čas. Následne, ak sa budeš chcieť posunúť ďalej, môžeš vyskúšať premium účet. Ten ti otvorí ďalšie možnosti, ako sieť využívať. 

Titulná foto: PK Studio / Shutterstock.com

Návrat hore