Ako na CTA v blogu, ktoré funguje? | CoolWriters.sk

Ako na CTA v blogu, ktoré funguje?

Tlačidla na nás kričia z každého zákutia internetu. Kúp si ma, zisti viac, odoberaj ma a podobne. Čo ale vtedy, ak na tvoje call to action tlačidlo nikto nekliká? Sľubujem, všetko sa v priebehu článku dozvieš. Najskôr sa pozrime na úplné základy až po pokročilejšie taktiky, môže byť? 

CTA button: Čo to je?

Ide o tlačidlo, ktoré čitateľa presmeruje na daný web. Aby sa tak stalo, čitateľ na to musí mať dôvod. Chce sa napríklad dozvedieť viac o tom, čo nové Ferrari ponúka. Aby sa mohol dostať na stránku, kde sa o tom dozvie viac, musí využiť CTA button.

Po kliknutí na dané tlačidlo ho systém presmeruje na webstránku, na ktorú je tlačidlo napojené. Snáď každý jeden e-shop na tejto planéte využíva výzvu v akcii. Uhádneš v akej forme? Správne, vo forme tlačidiel s popisom „vložiť do košíka.” 

Toto tlačidlo je však špeciálne v tom, že ti umožní odlíšiť sa od ostatných webov. To, akým spôsobom ho otextuješ, dokáže zvýšiť počet kliknutí. Český copywriter Otto Bohuš odporúča, aby tlačidlo vyjadrovalo, čo má čitateľ urobiť. 

Nižšie uvádzam niekoľko príkladov:

Predávaš knihu o blogovaní a chceš, aby si ju čitatelia kúpili? CTA otextuj spôsobom: Chcem sa naučiť blogovať!” Zbieraš maily pre newsletter? Tlačidlo otextuj napríklad: Chcem čítať zaujímavý obsah!” Predávaš reproduktory? Použi text: Chcem počúvať tú najlepšiu hudbu!”

Štipka ľudskej psychológie

Ľudia sú odjakživa poháňaní emóciami. To je dnešná múdrosť, ktorú stojí za to si zapamätať. Je pre nás náročné myslieť racionálne, keď sa utápame v emóciach. Pocit túžby po uspokojení nás núti prekonať aj Himaláje. 

Tento pocit je natoľko silný, že otvára ľuďom peňaženky. Ak si myslíš, že tvoja výzva k akcii nie je dostatočne dobrá, zamysli sa prečo. Môže to byť nedostatočne vyvolaný pocit zvedavosti. Tlačidlo je príliš malé a graficky odfláknuté alebo mu chýba správny popis.

TIP

CTA button by sa mal na vašom blogu nachádzať aspoň 2-krát. Prvý pred zlomom strany, druhý na konci článku.

Taktika #1: Ochutnávka čokolády

Predstavme si situáciu. Máš vlastný blog a v ňom článok, v ktorom sa venuješ prípadovej štúdii. V takomto type článku sa zvyknú slová podkladať číslami. Daj čitateľovi pocítiť, že sa na tvojom blogu skrývajú hodnotné informácie. Neurob však jednu chybu.

Nikdy za žiadnych okolností nevyhoď všetky karty na stôl. Ak si práve publikoval článok o tom, že sa ti podarilo zvýšiť predaje, skvelé. Cieľová skupina bude chcieť vedieť o tom, ako sa ti to podarilo. Presne to môžeš v článku rozobrať. Neprezraď im však, čo bol kameň úspechu.

Namiesto toho to v článku len zľahka spomeň. Následne pod to vlož link na článok, v ktorom sa tomu venuješ. V tomto článku zasa spomeň, aké sú tvoje obľúbené nástroje k úspechu a prilož link. Daj čitateľom ochutnať len kúsok a nechaj nech zatúžia po celej čokoláde.

Zdroj: vojkovsky.sk

Taktika #2: Babské klebety

Do obce sa prisťahuje nový sused. Stačí jedna babka, ktorá to vidí a hneď o tom vie celá dedina. Takto sa aj tvoj blog môže rozšíriť po internete. Stačí o to požiadať svojich čitateľov. Ako to však urobiť správne, aby to nevyznelo od veci?

Najjednoduchšia formulka zahŕňa otázku priamo k téme. Napríklad: Pomohol ti tento článok zvýšiť konverziu klikov na CTA tlačidle? Podeľ sa s týmito tipmi aj s ostatnými a zazdieľaj nás do sveta!” Jednoduché a funkčné. 

Taktika #3: Oheň v komentároch

Pri tvorbe obsahu je dôležité zapamätať si, že čitateľova pozornosť je nad zlato. Po tom, čo človek dočíta článok, za chvíľu na neho zabudne. Či už na neho vyskočí nové upozornenie, alebo mu jeho pozornosť ukradne iný článok, to sa už nedozvieme. Ako ale dosiahnuť, aby si článok pamätal?

Daj mu podnet, aby sa zapojil do diskusie. Keď vyjadrí svoj názor, je o dosť väčšia šanca, že mu článok utkvie v hlave. Podobne, ako pri zdieľaní, aj tu použi formulku. Napríklad: Čo si myslíš o tejto taktike, funguje? Rád si prečítam tvoj názor dole v komentároch.”

Zdroj: vojkovsky.sk

Taktika #4: Instantný virál

Publikoval si článok a teraz ti ostáva čakať. Môže to trvať 30 dní, pokiaľ si tvoj článok všimne Google a SEO zaúčinkuje. Alebo môžeš zbierať maily svojich čitateľov a dať im vedieť, akonáhle publikuješ nový článok.

Necháp ma zle. SEO je výborný spôsob, ako získať organických návštevníkov. Avšak tí najvernejší tvoj obsah zhltnú hneď. Podobne funguje aj funkcia zvonček na YouTube. Tvorcovia YT obsahu navádzajú svojich sledovateľov, aby klikli na zvonček.

Akonáhle publikujú video, hneď majú aj videnia. Opäť môžeš použiť formulku na získanie mailových adries. Napríklad: Praješ si získavať viac užitočného obsahu ako je tento? Zanechaj mi svoj email a oboznámim ťa o novom obsahu. Sľubujem, žiadny spam.

Rovnako ti pomôžu aj sociálne siete. Po publikovaní obsahu pridaj na siete post o novom článku. Nezabudni uviesť link na daný článok alebo na celý blog. Už si len sadnúť a sledovať, ako čísla rastú.

Taktika #5: Všetko chcem zadarmo a hneď

Obsah zadarmo je vždy skvelý nápad. Každý chce všetko hneď a najlepšie zadarmo. Preto môžeš napísať e-book s cennými radami, ktoré čitatelia v blogu nenájdu. Ja by som mohol napísať e-book: 15 spôsobov, ako vytvoriť CTA tlačidlo, ktoré funguje.”

E-book by som ti dal voľne na stiahnutie výmenou za tvoj mail. Následne by som e-book prelinkoval na platenú službu. Takýmto spôsobom by som ťa viedol nechať si napísať firemný blog u nás v CoolWriters. Ale vážne, stojí to za zváženie, ušetríš si čas a nervy.

Záver

Keď už vieš, čo pravdepodobne na tvojom blogu chýba, pusti sa do opráv. Nezabudni spraviť CTA button, a to poriadne veľký a viditeľný. Inšpirovať sa môžeš aj tými, čo máme na našom webe. Potom sa už len môžeš tešiť veľkému počtu čitateľov na tvojom blogu.

Prečítaj si ešte jeden

Návrat hore