+ 414 % zvýšenie interakcií: Prípadová štúdia | CoolWriters.sk

Ako sme obľúbenej pekárni zvýšili počet interakcií o 414 % za 3 mesiace? [Prípadová štúdia]

Pekáreň Brojo sa na nás najprv obrátila s požiadavkou napísať články. Neskôr sme sa začali starať aj o ich sociálne siete. Ako prebiehala celá spolupráca a aké sú jej prvé výsledky? Čítaj ďalej a dozvieš sa viac.

Ako sme začali našu spoluprácu s Brojo?

Prvé úlohy, ktoré sme pre klienta Brojo vykonávali, boli články na jeho blog. Tieto články pokrývali rôzne témy, od receptov a projektov, ktoré klient podporoval, až po aktuality týkajúce sa otváracích hodín alebo otvorenia nových prevádzok.

Klient bol s článkami spokojný, čo bol dôvod, prečo sa rozhodol rozšíriť spoluprácu. Preto sme k písaniu článkov pridali aj správu obsahu na sociálnych sieťach – na Instagrame a Facebooku.

Ciele klienta

Hlavným cieľom klienta bolo spracovať kvalitný a relevantný obsah pre blog. Zároveň hľadal niekoho, kto by mu dokázal zabezpečiť celý content marketing na najvyššej úrovni. Túto úlohu sme s radosťou prijali. Prvou úlohou bolo vytvorenie obsahového plánu pre blog, čo zahŕňalo navrhnutie tém. Klient plán odsúhlasil a my sme sa pustili do práce.

Články

Ďalšie ciele klienta sa týkali sociálnych sietí. Aj v tomto prípade klient požadoval, aby sa o sociálne siete postaral niekto iný, bez potreby jeho zásahu. Obsahový plán sme rozšírili aj o Facebook a Instagram. Po schválení plánu zostala realizácia všetkého na nás – od fotenia fotografií, ich úpravy, tvorby grafiky, vytvárania príspevkov k fotografiám až po ich publikáciu, spúšťanie propagácií a vyhodnocovanie ich účinnosti.

Mobil

Spôsob spolupráce s klientom

Klient prenecháva väčšinu úloh spojených s obsahom na nás. Do celého procesu zasahuje len v prípade, keď je potrebné schváliť nami navrhnuté témy a obsah, alebo keď má vlastný nápad, ktorý chce realizovať. V ostatných prípadoch sa o všetko staráme my, vďaka čomu klient nemá žiadne starosti.

Čo všetko pre klienta robíme?

Klientovi sa staráme o obsah, ktorý rozdeľujeme do dvoch oblastí:

 

Blog

Do blogu na webe pekárne Brojo prispievame kvalitnými článkami rôznych dĺžok a na rôzne témy. Ich hlavnou úlohou je spravidla informovať o aktuálnych udalostiach (otváracie hodiny, otvorenie novej predajne) alebo poskytnúť praktické tipy a nápady na recepty.

Články píšeme špeciálne pre cieľovú skupinu. To, že sa nám to darí, ukazujú čísla ich čítanosti, a tiež reakcie na sociálnych sieťach.

Počas našej spolupráce sme napísali už 23 článkov, ktoré nielenže zaujali verných zákazníkov a čitateľov, ale tiež pomohli zvýšiť návštevnosť webu.

Sociálne siete

V rámci sociálnych sietí sa kompletne staráme o obsah a propagáciu. Čo to však znamená v praxi?

Ako prvé sme pre klienta Brojo vytvorili profil na Instagrame, ktorý dovtedy nevyužíval. Usúdili sme, že ide o dôležitú sociálnu sieť, na ktorej by rozhodne nemal chýbať. Je ideálna na prezentovanie chutných a čerstvých výrobkov pekárne aj na komunikáciu so zákazníkmi.

Následne sme vytvorili obsahový plán pre blog aj sociálne siete, pričom sme si dali záležať na tom, aby prepojil oba tieto kanály.

V rámci sociálnych sietí tvoríme pre Brojo tieto typy príspevkov:

  • rôzne zaujímavé grafiky,
  • príbehy (stories)
  • fotografie
  • videá.
Instagram

Všetky príspevky plánujeme a propagujeme tak, aby sa dostali k cieľovej skupine.

Okrem Instagramu tvoríme obsah aj na Facebooku. Ide o podobný kanál, ale pristupujeme k nemu s inou stratégiou pri tvorbe aj propagácii.

Zaujímavosť

Pre pekáreň Brojo sme vytvorili špeciálnu sériu príspevkov s názvom „Pečivo cestuje“. V rámci nej cestujeme s vybranými produktmi po zaujímavých miestach v Považskej Bystrici a okolí, kde ich fotíme. Výsledkom sú zaujímavé a veľmi pekné fotografie, ktoré lákajú pozornosť a zvyšujú dosah.

Pečivo

Výsledky

Do septembra 2023 sme pre pekáreň Brojo písali len články na blog. Klient bol s našou spoluprácou veľmi spokojný, preto sa rozhodol ju rozšíriť o správu sociálnych sietí.

Príspevky na sociálne siete sme začali vytvárať 15. septembra 2023. Do 31. decembra 2023 sme vďaka prepracovanému plánu a obsahu dosiahli:

  • zvýšenie dosahu príspevkov na Facebooku o 15,2 % a interakcií s obsahom o 414 %.
  • nárast počtu kliknutí na odkazy o 30 %.

A ako bol na tom Instagram? Od septembra 2023 do začiatku februára 2024 sme publikovali 24 príspevkov, vďaka ktorým sme získali 244 sledovateľov a viac ako 43 000 impresii

Prečo si klient vybral CoolWriters?

Tvorba obsahu na sociálne siete alebo blog sa môže na prvý pohľad zdať jednoduchá. V skutočnosti si však vyžaduje hodiny práce a skúseností. Keďže klient mal veľa ďalších povinností, obrátil sa na nás.

My v CoolWriters máme množstvo skúseností s písaním článkov aj s tvorbou obsahu na sociálne siete. Preto sme hneď vedeli, aký postup zvoliť, aby sme naplnili klientove očakávania a ciele.

Čo hovorí klient?

klient

Zhrnutie

Výsledky našej spolupráce a spokojnosť klienta jasne dokazujú, že obsah, ktorý tvoríme, efektívne zvyšuje povedomie o značke. Toto má pozitívny vplyv na viacero oblastí, ako je napríklad zvýšenie predajov.

Prečítaj si ešte jeden

Návrat hore