Ako ušetriť až 21 000 € ročne s firemnými blogmi I CoolWriters

Ako ti môže firemný blog zarobiť alebo ušetriť 21 000 € [PRÍKLAD]

Blogové články na webe môžu udržiavať pozornosť zákazníkov a čitateľov, informovať o novinkách a budovať vzťahy s klientmi. Blog však dokáže nielen šetriť peniaze, ale aj ich zarobiť. Koľko a ako sa dozvieš v tomto článku.

firemný blog

Prečo je dôležité písať blog?

Blog je vynikajúcim nástrojom na prilákanie návštevníkov na stránky alebo do e-shopu a ich premenenie na platiacich zákazníkov. Navyše, ak k nemu pristupuješ zodpovedne a venuješ sa mu poctivo, oplatí sa to viac než platené reklamy. Ako na to?

Poďme si to vysvetliť na príklade

Google Analytics

Z Google Analytics si zistil, že tvoj blog ročne dosiahne návštevnosť niečo viac ako 30 000 ľudí. Neplatíš za žiadnu reklamu. Všetci tvoji sledovatelia sa k tebe dostali organicky, cez rôzne vyhľadávače alebo sa o tebe dozvedeli inou cestou.

Ak by si však chcel na svoju stránku prilákať 30 000 ľudí pomocou platenej reklamy, musel by si zaplatiť sumu, ktorá závisí od mnohých faktorov, napríklad:

  • požadovaného cieľa,
  • publika, ktoré chceš zaujať,
  • relevancie,
  • času a obdobia zobrazenia,
  • miesta umiestnenia. 

PPC reklama na Facebooku

Na internete sa dajú nájsť priemerné orientačné ceny za kliknutie na reklamu na Facebooku, ktoré presunú návštevníkov na tvoj web. Tieto údaje zverejňujú na svojich stránkach digitálne agentúry, ktoré sa špecializujú na online reklamu. 

Tieto ceny vychádzajú z ich skúseností a priemerných cien u ich súčasných klientov. Globálne priemerné ceny, ktoré uvádzajú, sa pohybujú v rozmedzí od 0,25 do 0,30 € za kliknutie.

Ak by si teda nastavil reklamu na Facebooku a získal spomínaných 30 000 ľudí, zaplatil by si za to 30 000 × 0,275 = 8 250 eur. 

PPC reklama na Google

Cena za preklik na stránku sa v Googli líši v závislosti od ceny za kľúčové slovo. Môže to byť pár centov, ale aj napríklad 3 eurá. Všetko závisí od toho, koľko sú inzerenti ochotní zaplatiť za slovo. Analýzu kľúčových slov a ich cenu si môžeš zistiť v bezplatnom Google plánovači kľúčových slov alebo v nástroji Marketing Miner.

Marketing miner

Z analýzy v Marketing Mineri je vidieť, že cena za kliknutie na reklamu v Googli sa pohybuje v rozmedzí od 0,11 do 1,25 €, pričom slovo „poistenie” patrí do oblasti vysokou konkurenciou. Pre naše potreby teda budeme brať ako priemer 0,70 eur.

Ak by si teda usúdil, že pre teba je vhodnejšia reklama na Googli, na získanie 30 000 návštevníkov by si si musel vyhradiť 30 000 × 0,70 = 21 000 eur.

Zhrnutie

Krátky súhrn výpočtu ceny za PPC reklamu, ak by si chcel na stránky prilákať 30 000 ľudí: 

  • PPC reklama na Facebooku: 30 000 × 0,275 = 8 250 eur,
  • PPC reklama na Googli: 30 000 × 0,70 = 21 000 eur.

Ceny sú orientačné a závisia od rôznych faktorov. Tu sme použili priemerné ceny podľa údajov od Facebooku a podľa analýzy kľúčových slov z Marketing Mineru. Rozpätie je široké, ale po ich spriemerovaní si môžeme povedať, že písanie blogov ti ušetrilo približne 14 625 eur

Dôležitý rozdiel:

Facebook je sociálna sieť, zatiaľ čo Google je vyhľadávač. Na Facebook chodia ľudia zabávať sa, pričom im zobrazuje reklamy, ktoré považuje za relevantné na základe ich parametrov. Naopak, Google zobrazuje reklamy tým, ktorí vyhľadávajú konkrétny produkt a majú oň záujem. Aj keď je reklama na Googli drahšia, v konečnom dôsledku môže byť úspešnejšia.

Dôležité sú konverzie

30 000 ľudí ročne na stránke je fajn, ale čo s nimi? Potrebuješ, aby sa tam nielen pozreli, ale aj niečo urobili, napríklad sa prihlásili do newslettera alebo si stiahli produktový katalóg.

Konverzný pomer teda vyjadruje, koľko percent návštevníkov stránky vykonalo požadovanú akciu. Začína sa niekde na úrovni 0,5 %, ale dá sa dosiahnuť aj 6 %. Pri dobrom produkte a správnom nastavení až 10 %. Pri funneloch to môže byť až 25 %. 

Ak teda mesačne navštívi stránku 2 500 ľudí (ročne 30 000) a tvoj konverzný pomer sa pohybuje niekde na úrovni až 10 %, vyplýva z toho, že produktový katalóg si stiahlo 250 ľudí mesačne.

Pri nastavovaní platených konverzných kampaní Facebook ponúka na začiatok rozpočet 5 eur za akciu. V tom prípade by si za rok minul 5 × 12 × 250 = 15 000 eur. Tú istú sumu by si pomocou blogu a organickej návštevnosti ušetril.

Treba si uvedomiť

Ceny sú iba orientačné a počas kampane sa môžu meniť. Kampaň je preto potrebné neustále sledovať a optimalizovať. Pri správnom nastavení môžu byť ceny nižšie, ale aj výrazne vyššie. Denne sa môžu pohybovať aj v desiatkach eur.

Koľko stojí blog?

Všetky sumy vynaložené na reklamu v porovnaní s blogovými článkami a organickým obsahom ušetríš iba v ideálnom prípade – ak by si písal texty sám a nerátal svoj čas. Ideálna situácia však neexistuje, a čas je drahocenný.

Aby mali blogy zmysel, treba ich publikovať pravidelne, aspoň raz týždenne. To znamená minimálne 52 článkov ročne. Aby to malo ešte väčší zmysel, je nutné ich tvoriť podľa SEO štandardov. Týmto spôsobom sa stránky budú posúvať vyššie vo vyhľadávačoch, a aby ťa vyhľadávače, najmä Google, považovali za dostatočne zaujímavého a zobrazovali ťa na prvých miestach vo výsledkoch vyhľadávania.

S blogmi, ktoré ti dokážu zarobiť bez nutnosti platiť za drahú a často neúčinnú reklamu, ti pomôžu copywriteri alebo obsahové agentúry, ako sme my – CoolWriters.

Máme dostatok skúseností a odbornosti na to, aby sme textami dokázali:

  • prilákať na tvoju stránku publikum,
  • povzbudiť ich k vykonaniu požadovanej akcie,
  • naviesť ľudí priamo k vytvoreniu objednávky

Za článok, ktorý bude spĺňať všetky tieto požiadavky, zaplatíš v Coolwriters približne 150 €. Ročne tak investuješ do svojho podnikania 150 × 52 = 7 800 eur.

Záver

Rozdiel medzi platenou reklamou a blogovými článkami je v prospech blogu skutočne významný. Kvalitný blog, poctivo a s náležitou starostlivosťou napísaný, ti dokáže nielen ušetriť, ale aj zarobiť niekoľko tisíc eur.

Reklamy na Facebooku alebo Google síce môžu priniesť platiacich zákazníkov rýchlejšie, avšak iba počas reklamnej kampane. Naopak, práca s blogom je o niečo pomalší proces, no z dlhodobého hľadiska je účinnejšia.

Články a blogy zostávajú na stránke po celý čas jej existencie a majú kapacitu zaujať stále nových zákazníkov bez nutnosti opäť za ne platiť. Ak teda myslíš svoj biznis vážne a plánuješ ho rozvíjať, blogovanie sa určite oplatí.

Návrat hore