„Naša spoločnosť bola založená v roku 2010.“ Začína sa takto alebo podobne prvá veta na tvojej podstránke „O nás”? Niet divu. Patrí k najčastejším začiatkom tejto sekcie webu – a aj k najčastejším dôvodom, prečo ju nikto nečíta. Chceš vedieť, čo robíš zle? Tu je 5 najčastejších chýb.

V článku nájdeš
Je o tebe, nie o zákazníkovi
To, že sa sekcia „O nás“ takto volá, neznamená, že z nej máš spraviť egocentrický road trip. Väčšinu ľudí nebude zaujímať tvoja história do posledného detailu.
Áno, máš tu ukázať, kto si, čo robíš a prečo to robíš. Máš na to priestor. Ale zákazníci potrebujú vedieť, prečo by sa mali rozhodnúť pre tvoje produkty alebo služby. Prečo by ti mali veriť. Ako im vieš pomôcť? Ukáž im, že vieš, čo potrebujú, a že máš skills im to zabezpečiť.
- Zmeň perspektívu. Nehovor len o sebe. Povedz, prečo si ty ten správny fit pre nich.
TIP
Chceš vedieť, či máš dobré texty aj na iných podstránkach? Otestuj sa.
Myslíš si, že nie je dôležitá
Chyba. Štatistiky hovoria:
- Ľudia, ktorí navštívia stránku „O nás“, minú na nákup o 22,5 % viac ako tí, čo ju nenavštívia. Tu máš možnosť ovplyvniť toto číslo.
- 52 % tvrdí, že keď prídu na web, chcú ako prvé vidieť práve túto sekciu.
- 31 % ľudí tvrdí, že táto stránka je najdôležitejšia.
- 44 % odíde, keď na webe chýbajú kontaktné informácie.
- 63 % ľudí preferuje nakupovať od značiek, ktoré majú cieľ a stotožňujú sa s ich hodnotami.
Možno si myslíš, že táto časť na webe je najnudnejšia, a preto ju podceňuješ. A to, že ju podceňuješ, ju robí ešte nudnejšou.
- Je to jedna z najdôležitejších stránok tvojho webu na budovanie dôvery so zákazníkmi. Ukáž ľudskosť, empatiu, pochopenie.
Nazveš ju „O nás“
Ľudia vedia čítať. Keď tam niekto klikne, vie, čo tam nájde. Nemusíš to opakovať 2x. Možno aj to ťa potom navádza pokračovať ďalej v písaní o sebe. A vrátiš sa tak k 1. bodu – že to bude o tebe, nie o zákazníkovi. Ty však potrebuješ radšej pripomínať to, že mu vieš pomôcť.
Vyhni sa formuláciám ako:
❌ Naša spoločnosť
❌ Kto sme
❌ Informácie o firme
❌ Naša história
❌ Tvoje meno
- Skús to konkrétnejšie. Využi v nadpise svoje benefity. Napíš to tak, aby zákazník pochopil, prečo tam je a ako mu pomôžeš. A tento princíp aplikuj aj na ďalšie nadpisy tejto sekcie.
Chýbajú ti dôkazy
Keď sa máš niekde viac pochváliť a ukázať, tak tu. Ale pozor – nemá to byť len výpis tvojich certifikátov a rokov praxe. Áno, je to dôležitá časť. Tvoje skúsenosti zvyšujú tvoju dôveryhodnosť. Ale opäť to spoj s prínosom pre zákazníka. Povedz, prečo to robíš a ukáž to na reálnych príkladoch.
- Pridaj sem recenzie klientov, čísla, prípadové štúdie. Ak to urobíš správne, pomôžeš ľuďom rozhodnúť sa vybrať si teba.

Nemáš žiadnu štruktúru
Vyzerá u teba sekcia „O nás“ ako jeden dlhý článok? Alebo ako strany v knihe?
- Bez bodov
- Bez nadpisov a podnadpisov
- Bez ďalšieho smerovania
Vyhni sa dlhému, jednoliatemu textu. Ako ostatné sekcie na webe, aj táto má mať jasnú štruktúru.
- Rozdeľ text na hlavný nadpis a podnadpisy. Použi CTA, ktoré povie zákazníkovi, čo má urobiť ďalej. Pridaj button na konzultáciu zdarma alebo spôsob, ako ťa má kontaktovať.
Už v tom máš jasno?
Je to v podstate jednoduché. Vži sa do kože svojho zákazníka. Namiesto ďalšieho odstavca o hodnotách a vízii mu ukáž, že vieš vyriešiť jeho problém. Zo sekcie, ktorú takmer všetci podceňujú, urob svoju konkurenčnú výhodu.
Väčšina firiem túto šancu premrhá. Využi to. Alebo sa nám ozvi – vytuníme túto sekciu aj celé tvoje texty na webe.
FAQ
Aká dlhá má byť sekcia „O nás“?
Ani príliš dlhá, ani príliš krátka. Záleží aj na tom, či si veľká firma s XY zamestnancami, alebo malý podnikateľ. Kľúčové je, aby odpovedala na otázku: Prečo ti má niekto veriť?
Mám tam uviesť presné čísla a štatistiky?
Iba ak majú zmysel pre zákazníka. „10 rokov skúseností“ znie lepšie, keď to spojíš s výsledkom: „…ktoré viedli k 80+ úspešným spoluprácam.“
Musí to byť vážne, profesionálne?
Záleží na tvojej značke. Ale aj seriózna firma môže komunikovať ľudsky. Dôležité je, aby tón zodpovedal tomu, ako komunikuješ so zákazníkom inde. Vtip? Prečo nie. Slang? Možno. Dôležité je byť autentický – nie strojený. Môže ti pomôcť aj otázka: „Ako chcem, aby sa zákazník cítil, keď príde na túto stránku?“ Môžeš ho informovať, edukovať, inšpirovať… podľa toho zvoľ aj tón, akým budeš písať.
Má byť „O nás“ iba o firme, alebo aj o ľuďoch v tíme?
Ľudia dôverujú ľuďom, nie logám (ak nie si značka ako Apple alebo Coca-Cola). Ak to dáva zmysel, ukáž zákulisie – kto ste, čo vás motivuje, ako rozmýšľate. Nie je to o životopise každého člena, ale o tom, že zákazník uvidí, že za firmou stoja reálni ľudia.
Prečítaj si ešte jeden


Ako efektívne využiť kategórie a značky blogu pre lepšie SERP výsledky?
