Naša agentúra má ako brand code zmrzlinu🍦A tvoja značka?

Ako vznikla naša zmrzlina v logu a čo s tým má tvoja značka

Vieš, že náš brandový kód vznikol len preto, že náš šéf nemá rád košele? Veru tak. Ale poďme pekne poporiadku. Toto je príbeh o tom, ako sa z bieleho motýlika stal kultový kornútok s okuliarmi a ako to celé súvisí s tým, aby si ťa ľudia vedeli zapamätať. Čítaj ďalej. 

Brand zmrzlina na Dannyho tričku.

Od bieleho motýlika k zmrzline v slnečných okuliaroch

Minulý rok začal Danny rozmýšľať nad tým, že by sme si mali nájsť niečo, čo si s našou agentúrou ľudia spoja. Niečo ako poznávacie znamenie. Brand code.

Aký bol jeho prvotný nápad? Biely motýlik ku košeli. Chvíľu to vyzeralo nádejne. Danny ho mal na pár eventoch. Vyzeral fancy. Ale bol tu problém. Motýlik = košeľa. A tie on nemusí. Cíti sa v nich divne. Biely motýlik bol teda out.

Hľadanie pokračovalo, až mu raz preblesol hlavou skvelý nápad. „Jedno ráno som vstupoval do kanclu a vtedy mi doplo: Zmrzlina je cool. Dokonca dvomi spôsobmi:

  • cool (chladný v AJ)
  • cool (in)“

Bolo rozhodnuté.

Biely motýlik ako brand code neprešiel.

Z príspevkov na LinkedIne rovno do loga

Danny zmrzlinu miluje, dokáže ju jesť každý deň. Bez srandy. Začal sa s ňou teda objavovať v takmer každom príspevku na LinkedIne, písal o nej v komentároch. Ľuďom to prišlo zábavné. Postupne si ho začali so zmrzlinou spájať. Je to „ten so zmrzlinou“. Pýtajú sa ho v komentároch: „A zmrzlinu si už dnes mal?“ Začali ho dokonca prezývať „zmrzlinár“. 

Zmrzlina sa začala objavovať na vizuáloch. Na tričku. A najnovšie? Bude aj v logu. A to nie len tak hocijaká, ale ako kornútok s cool okuliarmi. 

Zmrzlina - prvá verzia na tričkách Miška & Katka.

Pýtaš sa, čo je vlastne ten brandový kód?

Predstav si ho ako niečo, čo:

  • si ľudia okamžite spoja s tvojou značkou,
  • podľa čoho vedia aj bez názvu alebo loga, že ide o tvoju značku,
  • ladí s tebou ako človekom alebo firmou.

Môže to byť čokoľvek: symbol, zvuk, farba, font, maskot, statement. Akýkoľvek prvok v tvojej komunikácii, ktorý ťa odlíši od konkurencie. Hlavné je, aby bol zapamätateľný a autentický.

Ako používa svoj brand code McDonald’s?

Ich zlaté M je ikonický vizuálny prvok. Pracujú s ním vo všetkých vizuáloch. Známe sú billboardy na diaľnici, kde je len samotné M na červenom pozadí ako šípka k najbližšej prevádzke. Všetci vedia, o koho ide. 

Čo pre nás znamená zmrzlina?

Všetko, čo má mať obsah. Predstavuje:

  • ľahkosť,
  • radosť,
  • hravosť,
  • a chuť tvoriť obsah, ktorý si každý dá rád a znova.

A takí sme aj my – CoolWriteri. Píšeme pre teba obsah s radosťou, aby tešil teba aj tvojich zákazníkov. Ľahko, hravo, aby si mu rozumel. 

Prečo aj tvoja značka potrebuje brand code?

Dnes je ťažké odlíšiť sa produktom či službou. Firiem, čo ponúkajú elektroniku, sú tisíce. Žien, ktoré robia manikúru, sú tisíce. Influencerov, ktorí robia zábavný content, tiež. Mohli by sme pokračovať… Čo vystihuje tých, ktorí patria k najznámejším vo svojom segmente? Originalita, jedinečnosť. Rozpoznáš ich vďaka komunikácii, marketingu, dizajnu… vďaka brandovému prvku.

Nepotrebuješ veľký budget. Stačí ti nápad. Nájdi si niečo, čo ťa charakterizuje. Čomu veríš. Čo ti robí radosť. Ako nášmu Dannymu zmrzlina. Nájdi TO, čo robí tvoju značku odlišnou od konkurencie. A opakuj to stále dookola, kým si to ľudia s tebou nespoja.

Čo z toho vyplýva? Že brand code má byť:

  • osobný,
  • použiteľný roky,
  • ľahko zapamätateľný,
  • a sedieť s komunikáciou tvojej značky.
Zmrzlina s okuliarmi na Dannyho tričku

Značky, ktoré poznáš aj ty podľa jedného prvku

  • McDonald’s – zlaté M
  • Dedoles – tancujúce morčatá
  • Apple – odhryznuté jablko
  • Alza – zelený Alzák
  • Coca-Cola – červená farba

Prečo to funguje? Lebo si ich ľudia okamžite vybavia. A to chceš aj ty.

Tone of voice ako zosilňovač

Dobré copy dokáže divy. Práve texty a spôsob, akým komunikuješ, dajú tvojmu brand kódu hlas. Ak je naším zmrzlina a komunikovali by sme ako z právnickej kancelárie, niečo by na tom nesedelo. 

Čo z toho vyplýva pre teba? Nájdi svoj brand kód a podpor ho výrazným copywritingom, ktorý k nemu bude ladiť. Potom to celé bude fungovať skvelo. 

Nájdi svoj tone of voice v 4 otázkach

Tu je tvoj praktický = zjednodušený checklist:

  1. Keby tvoj brand code hovoril, ako by znel?
  2. Ako rozprávaš o svojom produkte kamošom?
  3. Akú emóciu chceš, aby si ľudia spojili s tvojou značkou?
  4. Dokážeš ho použiť naprieč všetkým? Je škálovateľný?

Pre nás je to jednoznačné

Zmrzlina je cool. A my chceme robiť cool obsah. Zmrzlina je vec, ktorá ti vyčarí úsmev. A my chceme robiť obsah, ktorý ťa poteší rovnako.

Ak chceš poradiť s tým, ako premeniť tvoj brand kód na cool obsah, ozvi sa. 

Návrat hore