Ako preraziť na LinkedIne za 74 dní [Prípadovka] | CoolWriters.sk

Prípadovka: Klientka prerazila na LinkedIne za 74 dní a bez otravovania

LinkedIn už dávno nie je iba o hľadaní práce. Vyrástol z neho efektívny biznis nástroj. Potvrdzujú to krásne výsledky našej klientky Adriány. Za 2 a pol mesiaca sme jej pomohli vybudovať kanál, ktorý jej prináša leady, a zároveň sa dostala na 14. miesto vo svojom odbore. Ak si kladieš otázku „Ako preraziť na LinkedIne?“, je dosť pravdepodobné, že v tejto prípadovke nájdeš odpoveď.

Situácia na začiatku

Adriána Ďuricová je finančná expertka. Jej hlavnou témou je zvyšovanie hodnoty bohatstva.

Oslovila nás s tým, že by o tejto téme rada vzdelávala ľudí a zároveň si vybudovala lepšie povedomie na LinkedIne. 

Získavanie leadov pre ňu nebolo prioritou. Išlo skôr o sekundárny cieľ.

Zvolili sme stratégiu LinkedIn ambasadoringu. Adriána sa stala ambasádorkou svojej firmy a komunikuje cez osobný profil. Táto stratégia dosahuje násobne lepšie výsledky ako komunikácia prostredníctvom firemného profilu.

Na obrázku nižšie môžeš vidieť stav, aký bol pred tvorbou stratégie:

  • cca 900 followerov,
  • hodnota SSI indexu 32 bodov,
  • sporadické publikovanie príspevkov s nízkymi interakciami.
Inšpiruj sa našou klientkou, ako preraziť na LinkedIne - stav

Príprava stratégie, obsahu a vyladenie profilu

Pri každom klientovi postupujem rovnako, ako so mnou postupovala moja mentorka, keď som na LinkedIne začínal:

  1. Riešime stratégiu – kde sme, kam sa chceme dostať, kto je naším cieľovým publikom, čo chceme komunikovať a ako to dosiahnuť.
  2. Vytvoríme základný obsahový plán – keď máme pripravenú stratégiu, na jej základe vieme vyskladať témy, ktoré nám pomôžu dosiahnuť stanovené ciele.
  3. Vyladíme profil k dokonalosti – mnoho ľudí si neuvedomuje, že každý, koho zaujmeme, si automaticky prezerá náš profil. Preto musí byť nastavený tak, aby hneď bolo jasné, čo robíme a ako môžeme pomôcť.

Okrem týchto 3 vecí si počas prípravnej fázy prechádzame, ako to na LinkedIne funguje:

  • Čo robiť
  • Čo nerobiť
  • Otázky klientov
  • Ako získať odporúčania
  • Čo v obsahu funguje a čo nie
  • Aké formáty príspevkov použiť
  • Ako si budovať sieť kontaktov
  • Ktoré aktivity nás približujú k cieľu a ktoré nie
  • Koľko času si vyčleniť na písanie a komentovanie
  • Prečo sú komentáre dôležité a ako správne komentovať

Ako sme to odpálili prvým príspevkom

Do prvého príspevku vždy vkladáme veľa energie. Je mimoriadne dôležité odštartovať čo najúspešnejšie.

V prípade Adriány sme zvolili tému, v ktorej opísala svoj najväčší úspech s klientom. Príspevok napísala sama, a následne sme ho doladili tak, aby bol zaujímavý a autentický.

Výsledok prekonal očakávania. Príspevok dosiahol:

  • viac ako 30 000 videní,
  • vyše 220 interakcií,
  • a okamžite priniesol 10 kvalitných leadov.
Inšpiruj sa našou klientkou, ako preraziť na LinkedIne

Výsledky za 74 dní

Okrem veľmi slušného dosahu (178K+) Adriána získala 14 kvalitných leadov.

KPI, ktoré sme si definovali na 4 mesiace, stihla Adriána splniť už za 2 mesiace.

Z 900 followerov sa dostala na 2000+SSI index zvýšila na 62Bola veľmi spokojná a nadšená z LinkedInu.

Lenže sa stalo niečo, čo nikto neočakával.

Adriána sa v rámci rebríčka* ľudí z finančnej oblasti umiestnila na 14. mieste na LinkedIne.

A to len za 74 dní fungovania s 2 príspevkami týždenne.

* Rebríček zverejnil renomovaný expert na LinkedIn, Sergej Pavljuk, v tomto príspevku.

Inšpiruj sa našou klientkou, ako preraziť na LinkedIne - rebríček

Kľúčové kroky k úspechu

Otvorene priznávam, že Adriánine výsledky sú nadštandardné. Noví tvorcovia by však mali byť ohľadom svojich očakávaní realistickejší.

Podľa mojich skúseností sú toto kľúčové faktory, prečo sa Adriáne na LinkedIne darí:

    • Robí to, v čom je skvelá (financie, správa a budovanie majetku), a tam, kde nemá expertízu (LinkedIn), si nechá poradiť.
    • Dokáže odpovedať odborne a ľudsky aj na nepríjemné komentáre.
    • Konzistentne publikuje, komentuje a venuje čas LinkedInu.
    • „gule“ a nebojí sa robiť odvážne kroky.
    • Nebojí sa otvárať kontroverzné témy.
    • Nebojí sa vyjadriť svoj názor.
    • Komunikuje presné a reálne čísla.
    • Dodržiava stanovenú stratégiu.

Príležitosť preraziť na LinkedIne stále existuje

Aktuálne (27. 11. 2024) je na Slovensku 734 000 užívateľov LinkedInu.

Len 2 % (menej ako 15 000) z nich publikujú mesačne aspoň 1 príspevok.

Tieto dáta jasne ukazujú, že ak sa chceš vo svojom odbore na LinkedIne stať jednotkou alebo byť TOP of MIND v mysliach svojich zákazníkov, máš veľkú šancu.

Ja túto možnosť aktívne využívam.

Adriána túto možnosť aktívne využíva.
A môžeš ju využiť aj ty. Rád ti s tým pomôžem.

Ak ti to dáva zmysel, rezervuj si so mnou call a preberieme to.

Karty na LinkedIne už sú rozdané, ale stále je miesto pre ďalšieho hráča 😎

Návrat hore