Máš prepracovaný blog a tešíš sa z článku, ktorým tvoj copywriter trafil do čierneho? Skvelé! Lenže ako sa o ňom dozvedia čitatelia? Nestačí ho len zverejniť a čakať. Napísať článok je len 50 % úspechu. Tu prichádza do hry SEO, alebo inak povedané, umenie byť viditeľným. Zisti, prečo by sa mal tvoj copywriter kamošiť so SEO a ako to pomôže tvojmu webu stať sa hviezdou vo vyhľadávaní.
V článku nájdeš
Copywriter pracuje pre teba aj pre Google
Keby mal Google kanceláriu, na dverách by visela veľká tabuľka s nápisom: „Tu rozhodujem ja.“ Na jeho pracovnom stole by sa nachádzali milióny dopytov, ktoré denne prechádzajú jeho posudzovaním. Len malý zlomok z nich dostane „štempel schválené“ a získa šancu zaujať na prvej stránke.
Spolupráca so SEO copywriterom ti zabezpečí, že vyhľadávače zobrazia vo výsledkoch vyhľadávania teba, nie tvoju konkurenciu. V praxi to znamená, že ak niekto googli „ako písať blog,“ texty SEO copywriterov budú tie, ktoré sa zobrazia ako prvé, a nie tie zakopané na 10. strane.
Kľúčové slová sú ako GPS pre tvoj obsah
Predstav si, že kľúčové slová sú ako GPS, ktorá smeruje zákazníkov priamo k tvojim produktom alebo službám. SEO copywriter dokáže tieto „navigačné systémy“ správne nastaviť. Nejde len o nahádzanie kľúčových slov do textu ako korenie do polievky. Skúsený copywriter vie, kde, kedy a ako ich použiť.
Pútavý obsah, ktorý sa páči nielen ľuďom
SEO copywriter vie, ako napísať texty, ktoré sú zaujímavé pre ľudí a zároveň milované vyhľadávačmi. Google má rad, keď je obsah originálny, zaujímavý a hodnotný. Tvoj textár by mal byť ako šéfkuchár, ktorý vie, čo presne treba podávať, aby si hostia (čitateľ aj Google) pýtali prídavok.
Rýchlejšie a efektívnejšie výsledky
Prečo čakať nečinne, kým sa tvoj blog dostane na prvé stránky? SEO copík má efektívne nástroje a techniky, ktoré pomôžu tvoj blog podporiť a rýchlejšie zviditeľniť. Výsledky optimalizácie totiž neuvidíš hneď. Ani „SEO-čkár” nemá čarovný prútik, ktorým by posunul čas, ale vie, aké dáta sledovať, aby dokázal prispôsobiť stratégiu a zvýšil šance na úspech.
Prečo je SEO copywriter o niečo väčší frajer?
Copywriter, ktorý rozumie SEO, nemyslí len na písanie textu. Je majstrom slova a stratégom, ktorý vie, ako zvýšiť viditeľnosť a návštevnosť webu. Vedieť, kedy publikovať, ako často aktualizovať obsah a ako analyzovať úspech, je to, čo odlišuje SEO copíka od bežného textára. Kvalitný a optimalizovaný obsah zvyšuje tvoju:
- Viditeľnosť – iba kvalitný SEO content môže pomôcť tvojej webovej stránke dosiahnuť lepšie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania. A aj ten najlepšie optimalizovaný text potrebuje zásah skúseného copywritera, aby zaujal.
- Návštevnosť webu – viditeľnosť vo výsledkoch vyhľadávania zvyšuje šancu na viac návštev na tvojom webe.
- Počet konverzií – dobrý SEO content je napísaný tak, aby presvedčil. Láka čitateľa k akcii, či už je to nákup produktu, registrácia do newslettra alebo stiahnutie e-booku.
A to dlhodobo! Nestojí ťa to nič naviac. SEO výsledky neuvidíš ihneď, ale keď sa dostavia, nezbavíš sa ich a budeš naďalej ťažiť z vyššej návštevnosti webu.
TIP
Aktualizuj pravidelne svoj obsah. Google a ostatné vyhľadávače uprednostňujú čerstvý obsah. Pravidelná revízia a aktualizácia existujúcich článkov môže zvýšiť tvoje šance na vyššie hodnotenia.
Almanach každého SEO copywritera
Jeho cieľom by nemalo byť len odovzdať napísaný text, ale zvýšiť návštevnosť tvojej webstránky prostredníctvom neplatených „organických” výsledkov vyhľadávania. Dosahuje to pomocou týchto 5 superskillov:
1. Kľúčové slová ako korenie
SEO copywriter musí vedieť, že kľúčové slová sú ako korenie v kuchyni. Ak ho použiješ málo, tvoje jedlo je chuťovo mdlé. Použi ho príliš veľa a nikto to nezje. Copywriter má umenie správne dávkovať kľúčové slová tak, aby boli vyhľadávače spokojné a čitateľ nemal pocit, že ho do niečoho tlačíš.
2. Nos na SEO trendy
Mal by mať vycibrené zmysly na zachytenie najnovších trendov vo vyhľadávaní. Algoritmy sa menia rýchlejšie ako módne trendy. Je dôležité, aby bol copywriter vždy o krok vpred a prispôsobil obsah tak, aby bol „IN“.
3. Odkazy ako mosty
Správne používanie vnútorných a vonkajších odkazov v texte je ako stavanie mostov. Pomáhajú čitateľom a vyhľadávačom pohybovať sa v tvojom texte bez toho, aby sa stratili, a v ideálnom prípade ich vedú až k želanej konverzii.
4. Základné SEO pojmy
Výrazy ako meta tagy, meta popisy a alt texty by mali byť denným chlebom každého copywritera. Tieto „meta čarovné formuly“ pomáhajú vyhľadávačom pochopiť a obľúbiť si tvoj obsah. Správne nastavené meta tagy sú ako prvý dojem – nezabudnuteľné a rozhodujúce pre to, ako vyhľadávač i ľudia vnímajú tvoj web. SEO copík by mal vedieť, ako metadáta správne formulovať a optimalizovať, aby lákali zákazníkov na kliknutie rovnako ako výklady v obchodoch.
5. Analýza zákazníkov a konkurencie
Bez poriadnej analýzy je písanie SEO textov ako varenie bez receptu. SEO copywriter musí vedieť, ako analyzovať kľúčové slová, poznať konkurenciu, pochopiť cieľové publikum a ich vyhľadávacie zvyky. Až potom môže tvoriť článok, ktorý zasiahne do čierneho.
Copywriting si vyžaduje technické zručnosti rovnako ako kreatívnu iskru. Takže, ak sa chystáš spolupracovať s copywriterom, uisti sa, že vie správne vytasiť SEO zbraň.
Ako zistíš, že tvoj copywriter ovláda SEO?
Vypýtaj si od neho preukázateľné výsledky. Tie hovoria za všetko. Dokáže ti poskytnúť svoje portfólio. Copywriter so SEO znalosťami:
- vie, ako štruktúrovať obsah, aby bol ľahko čitateľný, logicky organizovaný a zaujímavý pre čitateľov,
- používa kľúčové slová a vie, ako ich vyhľadať a správne vybrať,
- využívania H tagy (nadpisy), meta popisy a alt texty obrázkov,
pozná základné SEO nástroje a techniky, ako sú Google Analytics, Google Search Console, Marketing Miner a iné.
CoolWriters TIP
Nástroj Google Search Console ti pomôže zistiť, ako tvoje články fungujú vo vyhľadávaní, identifikuje kľúčové slová, ktoré prinášajú návštevníkov, a upozorní na technické problémy. Pochopíš, aký druh obsahu rezonuje s tvojím publikom.
Tvoj brand si zaslúži to najlepšie
Ak máš doma Ferrari, nezveríš jeho údržbu niekomu, kto vie len vymeniť olej v trabante. Rovnako by mal byť tvoj online obsah v rukách niekoho, kto rozumie komplexnosti a nuansám SEO. Aby tvoje texty prinášali výsledky, mal by mať tvoj copywriter SEO znalosti. Táto investícia sa ti mnohonásobne vráti v podobe vyššieho počtu návštevníkov na tvojom webe.
Stále váhaš, ako si vybrať copywritera? Kontaktuj nás a napasujeme ti toho najlepšieho SEO writera.