Pinterest patrí k veľmi obľúbeným sociálnym sieťam. Hoci ho mnohí ľudia využívajú skôr na hľadanie inšpirácie či receptov, predstavuje skvelý marketingový nástroj. Dokážeš vďaka nemu rozšíriť svoje pôsobenie a zvýšiť čítanosť blogu. Používanie Pinterestu nie je náročné a určite to zvládneš. Chceš, aby ti táto sieť priniesla nové možnosti? Máme pre teba zopár praktických rád.
Potenciál Pinterestu
Väčšina z nás si pod názvom Pinterest predstaví nástenky plné obrázkov a praktických návodov. Ak si myslíš, že sociálnu sieť využívajú len starší ľudia na to, aby našli nové recepty, alebo dospievajúci módne inšpirácie, mýliš sa.
Pinterest je silná sociálna sieť. Na marketingové účely ju využívajú hlavne značky a spoločnosti v zahraničí. Pomaly sa však jej potenciál začína prejavovať aj u nás.
Neveríš, že by si pomocou Pinterestu mohol niečo dosiahnuť? Tieto štatistiky ťa možno presvedčia:
- pin sa na Pintereste šíri 100-krát rýchlejšie ako klasický tweet
- počet aktívnych užívateľov Pinterestu je 478 miliónov za mesiac
- viac ako 50 % aktívnych užívateľov je z krajín mimo Spojených štátov
- Pinterest využívajú rôzne vekové skupiny – 32 % je vo veku od 18 do 29 rokov, 34 % vo veku od 30 do 49 rokov a 38 % vo veku od 50 do 64 %
- „životnosť” pinu je až jeden týždeň. V porovnaní s inými sieťami je to omnoho viac. Status na Facebooku má životnosť 90 minút a tweet na Twitteri len 24 minút.
Ako vlastne Pinterest funguje?
Na Pintereste si vieš vytvoriť dva typy účtov. Klasický alebo biznis účet. Keď si vyberieš prvú možnosť, môžeš vytvárať nástenky a inšpirovať sa príspevkami iných ľudí. Okrem toho vieš sledovať ďalších užívateľov a oni môžu zas sledovať teba. Sieť funguje podobne, ako mnohé iné. Jej základom sú hlavne obrázky a videá s krátkym popisom.
V rámci súkromného účtu máš možnosť prispievať svojimi vlastnými fotografiami či videami. Problém je ale v tom, že štatistiky a iné údaje o príspevkoch nedostaneš. Nemôžeš sledovať, ako sa im darí.
Na druhej strane, keď sa rozhodneš pre biznis účet, všetky štatistické údaje budeš mať prehľadne na jednom mieste. Biznis účty sú zadarmo, nemusíš za ne platiť vôbec nič. Registrácia je rovnaká, ako v prípade klasických.
Jediné, v čom sa proces registrácie odlišuje, je vyplnenie informácií o podnikaní, čiže názov spoločnosti, adresa webstránky, oblasť podnikania, a ďalšie. Po zaregistrovaní sa ti zobrazí informácia o tom, kde chceš začať. Jednou z možností je rozšírenie publika.
Ako prilákať čitateľov?
Spôsobov, ako prilákať čitateľov prostredníctvom Pinterestu, je niekoľko:
- reklamou
- zaujímavými príspevkami, tzv. pinmi
- správnym popisom
- výberom vhodného času.
Reklama
Najjednoduchší spôsob, ako dosiahnuť vyššiu čítanosť, je investovanie do reklamy. Výhodou Pinterestu je, že kampaň dokáže vytvoriť úplne každý, dokonca aj človek bez skúseností. Sieť ťa prevedie jednotlivými krokmi tak, aby sa reklamné príspevky zobrazovali presne tým ľuďom, na ktorých chceš cieliť.
Ak však chceš, aby si získal čo najlepšie výsledky, budeš sa musieť naučiť pracovať so štatistikami. Čo všetky údaje znamenajú? Prečo sa niektorým príspevkom darí viac a iným menej?
Okrem toho si budeš musieť vytvoriť aj obsahovú stratégiu a plán. Vytvárať reklamy len tak, podľa toho, čo sa ti páči, nemusí mať žiadny efekt. V takomto prípade je dobré naštudovať si dôležité informácie, alebo sa obrátiť na odborníkov.
Zaujímavé príspevky
Na svoj blog môžeš pritiahnuť veľké množstvo čitateľov prostredníctvom zaujímavých príspevkov. Musíš sa ale vedieť odlíšiť od ostatných. Píšeš o kozmetike? Vytvor si peknú šablónu, prípadne fotky upravuj v jednom tóne. Vďaka tomu budú ľudia hneď vedieť, že si to ty.
Namiesto samostatného produktu odfoť seba alebo niekoho iného, ako ho používa. Baví ťa robiť videá? Na Pintereste sú veľmi obľúbené. Natoč krátke a zaujímavé video o svojej značke alebo novom produkte.
Príspevok by mal byť:
- užitočný a praktický – ľuďom by mal zodpovedať ich otázky, alebo vyriešiť ich problém
- podrobný – čitateľ musí hneď po prezretí obrázka a videa vedieť, čo získa prečítaním celého článku
- akčný – príspevok musí obsahovať akciu, ktorá čitateľov vyzve ku kliknutiu na odkaz.
Fotka môže tiež obsahovať jedno či dve slová, alebo krátku vetu, ktorá pritiahne pozornosť a zaujme.
Tip
Fotky a videá musia byť nielen zaujímavé, ale taktiež odfotené a nasnímané v správnom tvare a veľkosti. Najčastejšie sa uvádza pomer 2:3 alebo 4:5.
Správny popis
Príspevky na Pintereste sú zložené z dvoch častí. Z obrázku alebo videa a z popisu. Popis nesmie byť zbytočne príliš dlhý. Ľudia by ho neprečítali celý, pretože na to nemajú čas. Musí byť výstižný. To, čo nepovieš grafikou, dopovedz krátkym textom.
Text môže znieť napríklad: „Viac informácií sa dozviete na mojom blogu.” alebo „Pre viac zaujímavých rád si prečítajte celý článok.”
Vhodný čas
Podľa štatistík zistíš, kedy ľudia najčastejšie klikajú na tvoje piny a sledujú ich. Jeden všeobecne správny čas neexistuje. Vyhni sa publikovaniu príspevkov v noci. Do rána by ich mohli nové piny „zatlačiť do úzadia”.
Rada odborníka
Články obsahujúce správne obrázky sú pre publikum oveľa atraktívnejšie ako len dlhý nudný text.Ak chceš svoj príspevok zviditeľniť, pridaj sa do tzv. group board. Ide o skupinové nástenky, kde sa nachádzajú piny od viacerých ľudí. Vyber si tematicky vhodnú nástenku a rozšír ju o svoje piny.
Využi silu Pinterestu aj ty
Pinterest je silná platforma s množstvom vymožeností. Hoci sa zdá, že funguje hlavne v zahraničí, pomaly sa rozširuje aj u nás. Využi jej potenciál a pritiahni na svoj blog desiatky nových čitateľov.