Túto otázku by si mal položiť každý, kto práve dokončuje webstránku. Rovnako aj tí, ktorí majú posledný článok na webe 27. apríla 2017. Dnes je absolútne normálne, že blog musí byť. Ľudia často ani nevedia, na čo je dobrý. Chcú ho preto, lebo je to teraz moderné. Všade sa o tom hovorí. Väčšinou však ide iba o jednu stranu mince. Tú druhú málokto povie.
V článku nájdeš
Pozrite sa okolo seba. Existujú firmy, ktoré fungujú aj bez blogu?
Áno. Niektorí majitelia biznisov ani netušia, čo to je. Majú toľko práce a zároveň kanálov, odkiaľ prichádzajú zákazníci, že ho vôbec nepotrebujú.
Dobrý bloger pomôže vášmu webu
Search Engine Optimalization – veľmi dobre známe SEO.
Google posudzuje približne 200 atribútov, na základe ktorých určuje poradie jednotlivých stránok vo vyhľadávaní.
Pravidelným blogovaním vieš ovplyvniť 2 z 3 najdôležitejších.
Jedným z nich je pravidelný, kvalitný, čerstvý obsah (má ho veľmi rád).
Druhým sú kľúčové slová (KW), ktoré zákazníci zadávajú do vyhľadávania. Ak to myslíš vážne, daj si spraviť analýzu kľúčových slov. Z nich vytvoríš zoznam tém s použitím KW.
Tretím z najdôležitejších atribútov sú spätné odkazy. Tie už treba nechať na šikovného linkbuildera.
Potencionálni zákazníci ťa budú považovať za odborníka. Stačí, že párkrát u teba na blogu nájdu BEZPLATNÉ riešenie na ich problém.
Vybuduješ si s klientom vzťah. Blog nie je o tom, že budeš písať iba o tom, aké máš vo firme novinky a produkty. Ale to už zrejme viete.
Skvelým, čerstvým článkom pritiahneš na váš web ľudí z Facebooku. Zabiješ dve muchy jednou ranou. Udržuješ Facebook aktuálny a ešte lákaš ľudí k sebe na web, kde môžu spraviť obchod.
Skvelý článok je dôvod, aby si to dal vedieť všetkým svojim kontaktom cez e-mail. Teda v prípade, že sa venujete e-mail marketingu. Ak nie, nikdy nie je neskoro začať.
… nevieš, čo by si písal
… nemáš čo povedať
… máš problémi z jazikom
… nemáš nikoho v tíme, kto by to robil zodpovedne
… nemáte rozpočet na zaplatenie kvalitného copywritera, ktorý to urobí za teba
… sa ti do toho nechce
Tých káv bude viac 🙂
Najlepšie, keď sa do toho pustíš osobne. Avšak nepoznám veľa ľudí, ktorí by to robili. Človek, ktorý sa podieľa na riadení firmy, prípadne akýkoľvek zamestnanec, má dosť svojej roboty.
Ak nemá, je to problém, ktorý blog nevyrieši. Aspoň nie hneď.
Už si rozhodnutý?
… ak dáš niekomu inému písať blog. Skutočne kvalitné texty vznikajú z tvojich skúsenosti. Dobrý copywriter bude od teba hneď pýtať podklady.
Iste, nemá problém napísať ti článok na akúkoľvek tému. Avšak nepozná tvoju firmu. Možno ani odbor. Nájde kostru na internete a pridá tam to svoje.
Bude originálny.
Nedá ale čitateľovi nič špeciálne. Nič, čo by nenašiel na internete.
Naopak, ak mu poskytneme časť svojho know-how, bude to článok ako lusk.
Ako by mal blog vyzerať?
Ak v každom článku budeš predstavovať produkty spoločnosti, počet čitateľov sa zastaví niekde okolo čísla 2. Aj to som už asi prehnal.
Píš články, ktoré by ste sami radi čítali. Také, ktoré ťa zaujímajú na iných weboch.
Dôležité je, aby si človek pri čítaní článku spojil riešenie s tvojou firmou. Musí to tam byť ale nepriamo. Žiadne „máme,“ „ponúkame“, „robíme“.
Musí mať hodnotu pre klienta.
Publikovaním práca nekončí
Po dopísaní článku máš za sebou asi 15 % práce. Zvyšných 85 % je:
Už sme na 20 %.
Ostatných 80 % venuj propagácii. Jednoducho, aby tvoj článok videlo čo najviac ľudí.
Ak si sa dočítal až sem, zrejme si sa dozvedel niečo nové. Je pravdepodobné, že ak si na začiatku mal dilemu, teraz už máš rozhodnuté. Či blog písať a kto to bude robiť.
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | Súbory cookie sa používajú na uloženie súhlasu používateľa s ukladaním súborov cookie v kategórii „Analytické“. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | Súbory cookie sa používajú na uloženie súhlasu používateľa s ukladaním súborov cookie v kategórii „Funkčné“. |
viewed_cookie_policy | 11 months | Toto cookies sa používa na uloženie toho, či používateľ súhlasil alebo nesúhlasil s používaním súborov cookie. Neuchováva žiadne osobné údaje. |