9 dôvodov, prečo by si mal začať s content marketingom

  • Mar 12, 2021
  • Michaela Šárkoziová
  • 4 min.
  • 186

Content marketing alebo obsahový marketing by nemal byť za žiadnych okolností podceňovaný. Hoci spočiatku slúžil ako spôsob na odlíšenie od konkurencie, dnes je to “must have”. Pokiaľ chceš vybudovať silnú a kvalitnú značku, tvoj obsahový marketing musí byť dobre naplánovaný a nepriestrelný. Slúži na zvyšovanie povedomia o tvojej značke pre aktuálnych aj budúcich klientov. Aké sú ďalšie dôvody, prečo by si mal ihneď začať s content marketingom?

 

 

 

1. Lepšie trackovanie publika

Priprav obsah, vytvor kampaň a analyzuj. Bez analýzy len ťažko pochopíš svoje publikum. A bez obsahu len ťažko spravíš analýzu. Plánuj, čo predstavíš svojim klientom a potenciálnym klientom. Strielanie obsahu do prázdna bez analýzy publika je len strata času.

Neskôr si svoju kampaň vyhodnoť. 

  • Bola úspešná? 
  • Nebola? 
  • Kto sa o ňu najviac zaujímal? 
  • Prečo nepokračovali do košíka? 

Bez obsahu a plánu nebudeš môcť pochopiť svoje publikum. Na trackovanie publika ti poslúži Google Analytics. Umožní ti sledovať cestu tvojich zákazníkov od publikovania obsahu až po prípadnú konverziu.

 

 

2. Budovanie dôvery 

Hodnotný obsah pomáha k budovaniu vzťahu a dôvery medzi tebou a tvojimi zákazníkmi. Ako však dosiahnuť, aby sa z jednorazového nákupu stal pravidelný zákazník? Hovorí sa, že vracajúci sa zákazník má 10x väčšiu hodnotu ako nový. Znamená to, že si tvoju spoločnosť obľúbil.

Tento vzťah vybuduješ kvalitným obsahom a ponúkaním ľuďom to, čo chcú. Budovanie vzťahu však nekončí, keď sa z leadu stane zákazník. Musíš dbať na zákazníka počas celej doby nákupu. Avšak, aj po ňom. Obsah, ktorý poskytuješ tvojim zákazníkom, pomáha budovať lojalitu a posilňuje tvoje vzťahy s nimi. Čím väčšiu hodnotu dostanú, tým je pravdepodobnejšie, že sa vrátia.

 

 

 

3. Zvýšené konverzie

Každý obsah, ktorý zverejníš, nejakým spôsobom ovplyvňuje konverzie. Vysokokvalitný a konzistentný obsah pomáha k tomu, aby tvoji zákazníci od teba nakúpili. Alebo spravili inú, tebou želanú, konverziu. 

Pokiaľ je tvoje publikum edukované a dostane sa ku všetkým informáciám, ktoré o spoločnosti potrebuje, si už len krôčik od lepších konverzií. Nezabúdaj na umiestnenie CTA - “call to action” formulky v každom vašom obsahu. Tvoje publikum bude vedieť, čo robiť ďalej.

 

 

4. Efektívne získavanie nových klientov

Netriafaj do prázdna. Vytvor si ideálnych potenciálnych klientov, tzv. persóny. Zisti, koľko majú tvoji zákazníci rokov, odkiaľ pochádzajú, čo ich zaujíma. Na základe týchto persón si vytvor prvotriedny obsah, zameriavajúci sa prevažne na ne. Týmto spôsobom nebudeš naslepo targetovať ľudí, ktorých tvoj obsah nezaujíma, lebo nie je cieľovou skupinou.

 

Tip

Články so správnymi obrázkami sú pre publikum oveľa atraktívnejšie ako len dlhý nudný text.

 

 

5. Zvýšená “organika”

Môžeš vytvárať tonu cenného obsahu, no bude ti to na nič, pokiaľ ho nikto neuvidí. Nezáleží na tom, či máš malú alebo veľkú firmu. Dôležité je, aby si veci robil správne. Potom nebudeš mať problém zobraziť sa v organickom vyhľadávaní. Okrem dobrého obsahu sa však musíš zamerať aj na ďalšie faktory. 

A tými sú:

  • najlepšia odpoveď na zákazníkov problém
  • backlinky
  • optimalizácia webu pre mobilné zariadenia
  • HTTPS šifrovanie
  • jednoduché URL adresy s kľúčovým slovom
  • H1, H2 …, nadpisy
  • správne meta popisky

Toto sú najdôležitejšie predpoklady pre vysoké umiestnenia vo vyhľadávačoch. Algoritmus vyhľadávačov sa neustále mení. Avšak, pokiaľ budeš tvoriť relevantný a informatívny obsah pre ľudí, nemusíš sa ničoho obávať.

 

 

6. Pochopíš svoje publikum

Na základe obsahu jednoducho pochopíš svoje publikum. Možno to nepôjde hneď, no po čase určite áno. Opäť spomenieme persóny, ideálnych klientov. Keď pochopíš, kto sú tvoji klienti a čo chcú, tvoj kontent bude o to lepší a nepriestrelný. Funguje to  obojstranne. Kontent ti napomáha spoznať tvojich zákazníkov, no na základe ich názorov vieš svoj obsah vylepšiť.

 

 

7. Klienti sa budú vracať na tvoj web

Pokiaľ sa budeš starať o kvalitu tvojho obsahu, zákazníci sa budú vracať späť. Každý z nás si už niekedy uložil web s myšlienkou “sem sa chcem ešte vrátiť”. To je sen asi pre každého majiteľa biznisu. Kedy sa však na web chceme vrátiť? Keď nám poskytuje hodnotu, nezavádza a je užívateľsky dostupný. 

Nezabúdaj preto ani na vizuálnu stránku tvojho webu a user experience. Budovaním hodnotného kontentu sa stávaš dôveryhodným zdrojom.

 

 

8. Budovanie povedomia o značke

Povedzme si narovinu – vo svete je príliš veľa ľudí a príliš veľa značiek. To znamená, že hoci aj máš stálych zákazníkov či followerov, stále o tebe veľa ľudí nevie. Zmeniť to môžeš opäť vyšperkovaným a pravidelným obsahom. 

Môžeš pripraviť sériu videí, edukačných článkov alebo challenges, ktoré budeš uverejňovať na pravidelnej báze. Ľudia si ťa zapamätajú a vybudujú si vzťah s tvojou značkou.

 

Zdroj: GIPHY

 

 

9. Je cenovo dostupný

Výhodou je, že na začiatku zvládneš tvorbu obsahu vo vlastnej réžii. Neskôr si môžeš zaplatiť profíkov, ktorí sa ti o obsah budú starať. Návratnosť investície pocítiš až o pár mesiacov. Plody content marketingu si následne môžeš užívať dlhé mesiace či roky. Budget na content marketing záleží iba na tebe. Mnohé spoločnosti začínali s menšími rozpočtami a postupne pridávali. 

Prečítaj si ešte jeden