10 najčastejších SEO chýb malých firiem - CoolWriters

10 bežných SEO chýb, ktorým by sa mali malé firmy vyhnúť

Máš maličkú alebo začínajúcu firmu a nevieš, ako na kvalitné SEO? Odhalíme ti, ktorým chybám by si sa mal vyhnúť, aby úspešnosť tvojej firmy vystrelila na úplný vrchol.

1. Využívanie SEO nesprávnym spôsobom

V minulosti nebola optimalizácia pre vyhľadávače ničím iným než len výberom kľúčového slova. Postupom času sa ale vyhľadávače stali čoraz viac sofistikovanejšími. To isté platí aj pre SEO.

Niekto vám môže povedať, že kľúčové slová sú out, ale stále hrajú dôležitú úlohu. Trik je v tom, aby ste ich použili tým správnym spôsobom.

Dbaj preto na výber silných kľúčových slov. Najprv si musíš urobiť prieskum, aby si mohol hodnotiť výrazy, ktoré tvoji zákazníci skutočne hľadajú. Možno budeš chcieť, aby vyhľadali názov tvojho produktu. Oveľa viac pravdepodobné je ale to, že vykonajú iba bohapusté všeobecné vyhľadávanie a možno narazia na iný produkt.

Pre svoj web potrebuješ nájsť dlhé kľúčové slová a frázy, ktoré sú najpopulárnejšie práve pri hlasovom vyhľadávaní. Ľudia častejšie používajú na vyhľadávanie celé vety.

Vedel si, že...

… aj vylučujúce (negatívne) kľúčové slová zohrávajú úlohu pri určovaní tvojho „ranku“? Negatívne kľúčové slová sú akousi prevenciou, ktorá sa snaží zabrániť zobrazovaniu reklamy ľuďom, ktorí vyhľadávajú obsah, ktorý súvisí s tvojimi kľúčovými slovami, no nehľadajú konkrétne tvoje služby.

2. Ignoruješ technické SEO

Ľudia, ktorí hovoria, že klasické SEO sa posunulo z roviny kľúčových slov na niečo, čo je komplexnejšie, sa nemýlia. V súčasnosti berie SEO do úvahy oveľa viac ako kľúčové slová.

Zameriava sa na technickú stránku, čo zahŕňa funkcie, akými sú:

  • bezpečnosť,
  • rýchlosť webu,
  • optimalizácia obrázkov.

Technické aspekty webu neprevažujú nad tým, aké je dôležité prinášať kvalitný obsah. Ovplyvňujú skúsenosť tvojich návštevníkov.

Zlepšením zabezpečenia alebo rýchlosti webu poskytneš návštevníkom webu lepší zážitok. Na oplátku to pozitívne ovplyvní tvoje hodnotenie v rámci SEO, pretože Google chce používateľov nasmerovať na webové stránky, ktoré poskytujú dobré a relevantné informácie a skúsenosti.

3. Chýbajúce title tags a meta popisy

Jednou z najčastejších chýb pri SEO je neposkytnutie title tags a meta popisov. Prečo sú také dôležité?

Title tags a metapopisy sú súčasťou metadát tvojho obsahu. Informujú prehľadávače o tom, o čom je obsah tvojho webu. Ak aj ty budeš mať kvalitné tags a meta, máš sa na čo tešiť. Google s väčšou pravdepodobnosťou umiestni tvoju stránku vyššie, čo znamená, že internet o tebe bude vedieť.

4. Zameriavanie sa na SEO iba na tvojom webe

Zrejme si myslíš, že môžeš ovládať len to, čo je na tvojom webe. Opak je pravdou.

Ak sa budeš orientovať len na SEO na svojej stránke, prichádzaš o príležitosti na zlepšenie hodnotenia.

Google nevenuje príliš veľkú pozornosť sociálnym médiám, ale zohľadňuje ich algoritmus. Výsledky YouTube sú pre Google extrémne dôležité. Bing vo svojich rebríčkoch kladie väčší dôraz na sociálne siete.

Google venuje pozornosť aj tvojej stránke v službe Moja firma. Nezabúdaj preto na to, aby si si ju zriadil a udržiaval ju aktuálnu. Na tomto mieste dostaneš recenzie na tvoje služby, na ktoré môžeš odpovedať.

5. Neoptimalizuješ web pre mobilné vyhľadávanie

Keďže smartfóny používa stále viac ľudí, je dôležité optimalizovať obsah aj pre tieto zariadenia. Google využíva hodnotenia najmä z mobilných zariadení, takže buď pripravený na to, že z hľadiska SEO ide o kľúčový aspekt.

Ďalším dôvodom prechodu na mobilné zariadenia je vzostup miestneho vyhľadávania. Výsledkom je viac vyhľadávaní označených „v mojom okolí“.

Toto je obrovská príležitosť pre rozmach malého podnikania. Optimalizácia pre miestne SEO je šikovným krokom pre každého obchodného lídra.

Rovnako je dôležité sledovať miestne hodnotenie, najmä v prípade kamenných podnikov, ako:

  • reštaurácie,
  • hotely,
  • kaderníctva. 

Mnohí majitelia miestnych firiem podcenili dôležitosť sledovania miestnych hodnotení a nedopadlo to práve ideálne.

Sledovanie miestneho hodnotenia ťa informuje o tom, ako si na tom z hľadiska konkurencie. Znalosť týchto informácií ti umožní rýchlo reagovať na dané zmeny a na webe budeš viditeľný.

Inými slovami, učenie sa na chybách aj o ich silných stránkach ti pomôže udržať si náskok pred SEO, ktorým disponuje tvoja konkurencia, a to z dlhodobého hľadiska.

TIP

Uisti sa, aby si sa vyhol prehusťovaniu kľúčovými slovami. Ich príliš časté používanie ti zaručí, že SEO nebude vôbec fungovať.

6. Nedodržiavanie harmonogramu

Počul si o dôležitosti poskytovania kvalitného obsahu? Určite vieš aj o tom, že zostavenie kvalitného blogového príspevku alebo videa chce čas. Snaha dodržať harmonogram môže byť naozaj náročná. Pravidelné blogové príspevky alebo rozvrh pri tvorbe video príspevkov sú dôležité pre SEO aj pre publikum.

Internet je nekonečné miesto s miliónmi webových stránok. Ak obsah neaktualizuješ pravidelne, ľudia na teba rýchlo zabudnú.

Vyhľadávače uprednostňujú „čerstvý“ obsah z niekoľkých dôvodov. Zabezpečuje, že svojich používateľov zahltí takým typom informácií, na ktoré nenarazia len tak hocikde.

Drž sa preto svojho harmonogramu a plánu a sleduj, ako tvoje publikum rastie.

7. Pre koho vlastne píšeš?

Jednou z najväčších SEO chýb zo všetkých je, že zabúdaš, pre koho vlastne píšeš. Mnoho tvorcov obsahu sa zameriava na to, aby splnili požiadavky algoritmu daného vyhľadávacieho nástroja.

Ak sa pozrieme na vývoj algoritmu Google, všimneme si spoločný vzorec: Google vylepšuje algoritmus tak, aby lepšie odrážal to, čo chcú jeho používatelia vidieť na stránke.

Čo to znamená? Na konci dňa si uvedomíš, že stále píšeš pre publikum, za ktorým stoja ľudia, nie roboti. Musíš poskytovať obsah, ktorý presne zodpovie ich otázky.

Požiadavky spoločnosti Google na rýchlosť webových stránok vychádzajú z preferencií používateľov. Ľudia opúšťajú taký web, ktorého načítanie trvá dlhšie ako 2 sekundy.

8. Zaostávaš v SEO trendoch

Ak je SEO súčasťou stratégie digitálneho marketingu, jednou z najdôležitejších vecí je zostať v obraze. Používaš taktiku SEO spred dvoch alebo troch rokov? Potom sa nečuduj, že zistíš, že tvoj úspech sa rovná nule.

SEO sa musí neustále vyvíjať. Keď vyhľadávače upravujú svoje algoritmy, mení sa to, čo funguje a čo nefunguje. Dokonca aj taktika, ktorá fungovala pred šiestimi mesiacmi, nemusí fungovať dnes.

9. Zabúdaš na metriky

Nikdy neuvidíš výhody SEO, ak nezhodnotíš metriky. Funguje tvoja SEO stratégia alebo nie? Ide o naozaj náročnú otázku, na ktorú nemôžeš odpovedať bez čísel v ruke.

Meraním metrík môžeš dokázať, že tvoja SEO stratégia funguje.

10. Nerozumieš tomu, ako SEO funguje naprieč digitálnymi kanálmi

SEO má sociálny a digitálny rozmer. Keďže je SEO neoddeliteľnou súčasťou digitálneho marketingu, je nevyhnutné, aby si zistil, ako funguje s inými kanálmi.

Nulová interakcia tvojho SEO s inými marketingovými kanálmi znamená, že prídeš o meranie jeho plného vplyvu. Úspešnosť SEO môžeš zvýšiť interne aj externe.

Vybudovanie symbiotického vzťahu a dohodnutie sa na cieľoch a mierach úspechu naprieč kanálmi, počnúc sociálnymi, e-mailovými alebo PR kanálmi, to všetko je súčasťou moderného SEO.

Pár slov na záver

Robiť správne SEO chce čas a znalosť marketingových stratégií, ktoré „majú svetu čo povedať”. A aj keď sa niekedy „vloudí” nejaká chybička, stále je tu šanca na nápravu. Úspechom predsa neraz predchádzajú aj pády.

Návrat hore