Pýtaš sa, prečo tvoj obsah nemá taký engagement, aký by si si predstavoval? Chyba nemusí byť len v samotnom obsahu. To, aký dosah tvoj príspevok má, je totiž ovplyvnené viacerými faktormi. Jedným z nich je aj frekvencia a čas uverejňovania obsahu. Ako často a kedy by si mal postovať content, aby si z neho dokázal vyťažiť maximum? Odpoveď nájdeš v našom článku.

 

Ako byť úspešný?

V prvom rade je dôležité uvedomiť si, že frekvencia postovania je iba jedným z faktorov, ktoré ovplyvňujú dosah a úspešnosť tvojej značky. Ak chceš, aby bola tvoja značka úspešná, musíš mať kvalitný produkt či službu, perfektne poznať svoju cieľovú skupinu a produkovať content, ktorý premení čitateľa na zákazníka.

Správne nastavená obsahová stratégia content marketingu ti pomôže nielen v zviditeľnení tvojej značky, ale aj v odpovedi na otázku, ako často by si mal pridávať obsah na web či sociálne siete.

Najväčšia chyba, ktorú môžeš urobiť, je nemať plán či stratégiu a postovať content náhodne. Bez dôkladnej analýzy a prípravy sa môže stať, že jeden deň nepridáš žiaden obsah a na druhý deň pridáš hneď niekoľko príspevkov. Tvoje publikum bude zmätené, presýtené a záujem o tvoj obsah bude klesať.

 

Zisti, kedy je tvoje publikum aktívne

Z nedávnych marketingových štúdií vyplýva, že ideálny čas na zdieľanie obsahu skutočne existuje. Napriek tomu by si sa mal v prvom rade riadiť svojim vlastným publikom. Uvedom si, že každé publikum má svoje špecifiká, využíva iné platformy a sociálne siete navštevuje v inom čase. To všetko musíš vziať do úvahy pri tvorbe obsahovej stratégie.

Rada odborníka

Zapamätaj si, že dôležitá je kvalita, nie kvantita. Ak budeš denne pridávať množstvo nekvalitného obsahu bez pridanej hodnoty, stratí sa v záplave podobných príspevkov. Stav na originalitu a kvalitu, ktorú ocení tvoje publikum a spolu s ním aj algoritmus.

 

Ak chceš napríklad vedieť, kedy je tvoje publikum aktívne na Instagrame, jednoducho si otvor sekciu Štatistiky, v ktorej nájdeš množstvo zaujímavých informácií a čísel, ktoré ti prezradia viac o tvojom publiku. Dozvieš sa nielen to, kedy je najaktívnejšie, ale aj jeho vek, pohlavie či bydlisko.

Zo štúdií vyplýva, že ideálny čas na pridávanie obsahu na Instagrame je medzi 9 a 11 hodinou. Dôležité je však zistiť, kedy je aktívne tvoje špecifické publikum a na základe toho si nastaviť časy publikovania. Testuj, skúšaj, vyhodnocuj a nastav najefektívnejšiu stratégiu.

 

Facebook, Instagram a ďalšie obľúbené platformy

Každá sociálna sieť má svoje vlastné pravidlá a algoritmy. Väčšina štúdií sa zhoduje na tom, že na Facebook by mal človek prispievať raz denne, maximálne však dvakrát. Minimum sú tri príspevky týždenne, pozor si ale treba dať aj na presýtenie.

Hubspot dokonca zistil, že stránky s menej ako 10 000 fanúšikmi zaznamenali 50 % pokles interakcií po tom, ako začali pridávať dva a viac príspevkov denne. Aj na Facebooku platí, že prispievať by si mal v časoch, keď je tvoje publikum online.

Instagram je veľkorysejší a znesie aj viac príspevkov denne. Odporúča sa prispievať minimálne jedenkrát denne, maximálne však pridávaj tri príspevky denne.

Opäť nezabúdaj, že dôležitá je kvalita a relevantnosť obsahu. Ak chceš využívať sociálne siete pre svoje podnikanie a budovanie značky, nepoužívaj ho ako svoj súkromný denníček, ale publikuj obsah, ktorým oslovíš ideálneho klienta a jeho potreby.

Náš TIP

Vyhýbaj sa nárazovému zdieľaniu niekoľkých príspevkov v priebehu hodiny a tiež týždňovej nečinnosti. Nárazové zahltenie publika a následné zmiznutie na niekoľko dní môže výrazne znížiť tvoj dosah.

 

Nezabúdaj ani na ostatné platformy. Uvedom si, kto je tvojím ideálnym klientom a na základe toho si vyber sociálnu sieť, na ktorej bude maximálne aktívny.

Zhrňme si to:

  • Instagram: minimálne jeden príspevok denne
  • Facebook: ideálne jeden príspevok denne, minimálne 3 týždenne
  • Twitter: 1 – 5 príspevkov denne
  • LinkedIn: 1 – 5 príspevkov denne
 

A čo blog?

Web či blog patrí k základnej výbave každého, kto si buduje vlastnú značku. Ak chceš, aby o tebe ľudia vedeli, tak okrem Instagramu, Facebooku alebo Linkedinu by ti nemal chýbať ani vlastný web a pravidelne aktualizovaný blog.

Na neho by si mal pridávať obsah aspoň raz do mesiaca, no ideálne je, ak pridáš zaujímavý článok každý týždeň. Opäť mysli na dostatočnú kvalitu a konzistentnosť.

Začínajúcim blogerom odborníci odporúčajú pridávať články častejšie, aby sa dostali do povedomia vyhľadávačov. Ak máš blog dlhšiu dobu a už si publikoval množstvo príspevkov, zameraj sa aj na ich aktualizáciu.

Iste vieš, že na to, aby si sa dostal na dobré priečky vo vyhľadávaní, musíš ovládať aspoň základy SEO. Najlepším riešením je preto zveriť svoj blog do rúk profesionálov, ktorí SEO špičkovo ovládajú a vytvoria ti texty na mieru.

 

Zhrnutie

Spoznaj svoje publikum, zisti, kedy je najaktívnejšie a nastav si stratégiu, ktorá bude fungovať. So správnou obsahovou stratégiou nebude tvoje publikum zmätené, presýtené a tvoj obsah sa nestratí v záplave podobných príspevkov. Správna frekvencia prispievania je pre tvoj biznis dôležitejšia, než si si myslel.

Prečítaj si ešte jeden

Scroll to Top