Cieľom je mať na webe obsah, ktorý plní tvoje ciele. Pravidelná starostlivosť o blog ti pomôže dosiahnuť tieto ciele:
Na začiatok si pozri dáta, ktoré ti ukážu, ktoré články sú najčítanejšie a privádzajú na tvoj web najviac návštevníkov. Na získanie tejto informácie ti postačia aj základné štatistiky z Google Search Console alebo GA4.
V našom CoolBlogu je to dlhodobo článok „Ako napísať skvelú recenziu.”
Teraz si obuj topánky svojho čitateľa a nasaď si jeho okuliare. Prečítaj si vybraný TOP článok ako tvoj zákazník a sústreď sa na tieto parametre:
„Najčítanejší blog si skontroluj na mobile, nie na desktope. Uvidíš ho tak, ako ho vníma väčšina tvojich reálnych čitateľov na webe. Návrhy na vylepšenia obsahu a grafiky rob s ohľadom na to, aby to vyzeralo skvele na mobile.”
Po prečítaní a zhodnotení vybraného článku sa pusti do jeho revitalizácie. Práca s textom si vyžaduje čas a úsilie, ale ocenia ju nielen čitatelia, ale aj Google. Veď vieš, že Google odmeňuje každú snahu o kvalitné, autentické a špecifické spracovanie témy.
Čím vyššia je pridaná hodnota článku pre čitateľa, tým vyššie je jeho organické umiestnenie.
Obohať text príbehom, praktickým príkladom alebo recenziou. Aktualizuj informácie a zohľadni trendy vo svojej téme. Výborné sú aj krátke prípadové štúdie a zhodnotenie výsledkov v čase.
Dbaj na gramatiku a štylistickú čistotu. Bezchybný text pôsobí profesionálne a buduje dôveru. Oprav preto všetky chyby. Nesprávna slovenčina, ako zámer upútať publikum, nikoho nezaujíma.
Vizuálny obsah púta pozornosť a robí text ľahšie stráviteľným a zapamätateľným. Google vždy vyzdvihuje blogy, ktoré sa ľahko čítajú. Zváž pridanie obrázkov, zaujímavých infografík alebo ikoniek. Rovnako, nezabudni na správny alt popis každého grafického prvku, ktorý použiješ.
Skráť pridlhé vety a súvetia, rozdeľ dlhé pasáže do odsekov a pridaj podnadpisy nižšej úrovne. Použi bold na časti textu, kde píšeš o úžitku pre čitateľa. Najdôležitejšie posolstvá odseku umiestni do prvej a poslednej vety.
Zapoj do kontroly blogu aj ostatných kolegov. Matematika nepustí – viac očí viac vidí.
Rozumne nastavené prelinkovanie uľahčí čitateľom navigáciu a zlepší tvoje SEO skóre. Google totiž preferuje užitočné a logické prepojenia a vo výsledkoch vyhľadávania uprednostňuje prehľadné weby.
Prehodnoť, ako máš urobené vzájomné prelinkovanie medzi článkami. Premysli si, kam chceš čitateľov naviesť zo svojho najčítanejšieho článku. Predsa chceš, aby na tvojom webe strávili čo najviac času.
Doplň článok aspoň o jeden odkaz na relevantnú externú doménu. Tým posilníš autoritu svojho webu (Page Authority). Nezabudni nastaviť externé odkazy tak, aby sa po kliknutí otvárali v novom okne.
Podľa nich sa tvoj potencionálny návštevník rozhoduje, či klikne na tvoj blog alebo nie. Preto si v CMS skontroluj, či máš meta nadpis aj meta popis dostatočne pútavé, výstižné a predajné. Ak máš v meta nadpise použitý rok alebo nejaký dátum, aktualizuj aj ten.
Po vylepšení svojho TOP článku sa môžeš zamerať na ďalšie články v poradí a postupovať rovnakým spôsobom.
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | Súbory cookie sa používajú na uloženie súhlasu používateľa s ukladaním súborov cookie v kategórii „Analytické“. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | Súbory cookie sa používajú na uloženie súhlasu používateľa s ukladaním súborov cookie v kategórii „Funkčné“. |
viewed_cookie_policy | 11 months | Toto cookies sa používa na uloženie toho, či používateľ súhlasil alebo nesúhlasil s používaním súborov cookie. Neuchováva žiadne osobné údaje. |