Ako sa starať o blog, aby ti prinášal návštevnosť? | CoolWriters

Ako sa starať o blog, aby ti dlhodobo prinášal vysokú návštevnosť?

Máš na svojom webe sekciu BLOG a pravidelne tam prispievaš hodnotnými článkami? Výborne, prvý krok v posilňovaní reputácie značky máš za sebou. V druhom kroku sa môžeš zamerať na to, ako sa správne starať o blog, aby ti privádzal na web čo najviac návštevníkov. Inšpiruj sa tipmi od CoolWriters.
Ako sa starať o blog, aby ti dlhodobo prinášal vysokú návštevnosť? | CoolWriters

Nie je cieľom mať na webe blog

Cieľom je mať na webe obsah, ktorý plní tvoje ciele. Pravidelná starostlivosť o blog ti pomôže dosiahnuť tieto ciele:

  • Je zdrojom tvojich nových zákazníkov.
  • Zvyšuje povedomie o tvojej značke.
  • Zvyšuje dôveryhodnosť tvojej značky.
  • Zvyšuje SEO autoritu tvojho webu.

Bez štatistík návštevnosti to nepôjde

Na začiatok si pozri dáta, ktoré ti ukážu, ktoré články sú najčítanejšie a privádzajú na tvoj web najviac návštevníkov. Na získanie tejto informácie ti postačia aj základné štatistiky z Google Search Console alebo GA4.

V našom CoolBlogu je to dlhodobo článok „Ako napísať skvelú recenziu.”

Skontroluj si svoj hviezdny článok

Teraz si obuj topánky svojho čitateľa a nasaď si jeho okuliare. Prečítaj si vybraný TOP článok ako tvoj zákazník a sústreď sa na tieto parametre:

  • Obsah – je správny? Sú v ňom aktuálne dátumy a odborné informácie?
  • Linky, linky, cingi linky – vieš sa z textu priamo prekliknúť na iné tvoje blogy alebo stránky? Ponúka článok možnosť prekliknúť sa bez námahy na niečo, čo ťa láka si prečítať?
  • Čitateľnosť – číta sa článok dobre a ľahko? Sú odseky primerane dlhé?

CoolWriter odporúča

„Najčítanejší blog si skontroluj na mobile, nie na desktope. Uvidíš ho tak, ako ho vníma väčšina tvojich reálnych čitateľov na webe. Návrhy na vylepšenia obsahu a grafiky rob s ohľadom na to, aby to vyzeralo skvele na mobile.”

Napumpuj do článku šťavu a drive

Po prečítaní a zhodnotení vybraného článku sa pusti do jeho revitalizácie. Práca s textom si vyžaduje čas a úsilie, ale ocenia ju nielen čitatelia, ale aj Google. Veď vieš, že Google odmeňuje každú snahu o kvalitné, autentické a špecifické spracovanie témy.

Čím vyššia je pridaná hodnota článku pre čitateľa, tým vyššie je jeho organické umiestnenie.

Vdýchni starým textom nový život

Obohať text príbehom, praktickým príkladom alebo recenziou. Aktualizuj informácie a zohľadni trendy vo svojej téme. Výborné sú aj krátke prípadové štúdie a zhodnotenie výsledkov v čase.

Gramatické chyby? Ani náhodou!

Dbaj na gramatiku a štylistickú čistotu. Bezchybný text pôsobí profesionálne a buduje dôveru. Oprav preto všetky chyby. Nesprávna slovenčina, ako zámer upútať publikum, nikoho nezaujíma.

Odľahči text obrázkami a infografikou

Vizuálny obsah púta pozornosť a robí text ľahšie stráviteľným a zapamätateľným. Google vždy vyzdvihuje blogy, ktoré sa ľahko čítajú. Zváž pridanie obrázkov, zaujímavých infografík alebo ikoniek. Rovnako, nezabudni na správny alt popis každého grafického prvku, ktorý použiješ.

Pohraj sa s čitateľnosťou

Skráť pridlhé vety a súvetia, rozdeľ dlhé pasáže do odsekov a pridaj podnadpisy nižšej úrovne. Použi bold na časti textu, kde píšeš o úžitku pre čitateľa. Najdôležitejšie posolstvá odseku umiestni do prvej a poslednej vety.

TIP

Zapoj do kontroly blogu aj ostatných kolegov. Matematika nepustí – viac očí viac vidí.

Pridaj interné a externé odkazy

Rozumne nastavené prelinkovanie uľahčí čitateľom navigáciu a zlepší tvoje SEO skóre. Google totiž preferuje užitočné a logické prepojenia a vo výsledkoch vyhľadávania uprednostňuje prehľadné weby.

Prepojenie článkov medzi sebou

Prehodnoť, ako máš urobené vzájomné prelinkovanie medzi článkami. Premysli si, kam chceš čitateľov naviesť zo svojho najčítanejšieho článku. Predsa chceš, aby na tvojom webe strávili čo najviac času.

  • V ktorej pasáži by sa mu hodil odkaz na ďalší blog?
  • Na ktorú ďalšiu tému ho chceš naviesť?

Prepojenie navonok

Doplň článok aspoň o jeden odkaz na relevantnú externú doménu. Tým posilníš autoritu svojho webu (Page Authority). Nezabudni nastaviť externé odkazy tak, aby sa po kliknutí otvárali v novom okne.

Meta údaje sú prvé, čo čitateľ uvidí vo vyhľadávači

Podľa nich sa tvoj potencionálny návštevník rozhoduje, či klikne na tvoj blog alebo nie. Preto si v CMS skontroluj, či máš meta nadpis aj meta popis dostatočne pútavé, výstižné a predajné. Ak máš v meta nadpise použitý rok alebo nejaký dátum, aktualizuj aj ten.

  • Ako písať firemný blog v roku 2023 | CoolWriters [pôvodný nadpis]
  • Ako písať svieži firemný blog v roku 2024 | CoolWriters [nadpis po aktualizácii]

TIP

Po vylepšení svojho TOP článku sa môžeš zamerať na ďalšie články v poradí a postupovať rovnakým spôsobom.

Prečo je dôležité pravidelne sa starať o blog?

Dôsledná starostlivosť o firemný blog si vyžaduje čas a úsilie, ale výsledky stoja za to. Pravidelnou analýzou výsledkov, aktualizáciou obsahu a optimalizáciou pre vyhľadávače dosiahneš, že tvoj blog bude kvalitným zdrojom pre návštevníkov webu.
PS: Ak si nevieš rady, ozvi sa Dannymu z CoolWriters a budeš mať o svieži BLOG postarané.
Návrat hore