Tone of voice – pre niekoho známy pojem, pre iného méta nepoznaná. Jedno je však viac než isté. Každý jeden správny marketér musí mať tento pojem v malíčku. Prezradíme ti, prečo by mal byť tone of voice zahrnutý aj v tvojom marketérskom slovníku.

 

Čo je tone of voice?

Ide o základný nástroj, ktorý by mal byť začlenený do každej obsahovej stratégie a komunikačného plánu spoločnosti. Tone of voice popisuje, ako tvoja značka komunikuje s publikom a ovplyvňuje to, ako budú fanúšikovia vnímať tvoje „posolstvá“.

Pamätaj si, že tvorba obsahu nie je len o tom, čo publiku povieš. Je to najmä o tom, akým spôsobom, respektíve, akou rečou to publiku odovzdáš.

Počnúc obsahom na tvojom webe, e-mailovým marketingom, končiac príspevkami na sociálnych sieťach, tone of voice by mal byť konzistentný a nemenný vo všetkých formách komunikácie, ktoré využívaš.

TIP

Kto vlastne hovorí za tvoju značku? Pozdravuje ťa tím CoolWriters.sk, Danny z CoolWriters.sk alebo len CoolWriters.sk? Tvoja značka je to najcennejšie, čo máš. Zadefinuj, ako sa bude písať, skloňovať a vyslovovať. Ušetrí ti to kopec nervov.

Čo Tone of voice odráža?

  • jedinečnosť tvojej značky,
  • ciele,
  • hodnoty.

Čo je ale najdôležitejšie, pomáha ti spájať sa s publikom. Mal by byť výrazný, rozpoznateľný a jedinečný. 

Len vďaka týmto aspektom tvoje posolstvo prenikne cez digitálny „pretlak“ ostatných kanálov a môžeš tak promptne zamieriť na potenciálnych zákazníkov.

 

 

4 mega plusy, ktoré má Tone of voice

Niekoľko výhod sme načrtli. Bola to ale iba kvapka v mori plusov, ktoré so sebou prináša výrazný a typický tone of voice.

Poďme pekne po poriadku.

  1. Buduješ si spojenia – zákazníci sú emocionálne prepojení so značkou, ktorá používa pozitívny tón hlasu. Vďaka tomu majú pocit, že spoločnosti na nich záleží. Až 65 % zákazníkov tvrdí, že sú viac emocionálne prepojení so značkou, ktorá pri komunikácii pozitívne využíva tón hlasu.
  2. Robí to z teba človeka – ľudia sa radi spájajú s ľuďmi. Presne preto budú vyhľadávať značky, ktoré majú akúsi „osobnosť“, ku ktorej môžu vzhliadať a s ktorou sa môžu stotožniť. Mať ten správny tón hlasu pomáha zvýšiť dôveru a dôveryhodnosť vášho publika.
  3. Pomôže ti vyniknúť – firmy, ktoré majú charakteristický tón hlasu, majú väčšiu šancu zostať konkurencieschopné. Jednoducho povedané, podarí sa im vystreliť na  preplnenom trhu. Možno sa pýtaš, prečo niektoré značky vynikajú viac než iné. Dôvodom je zapamätateľný obsah, výrazná osobnosť a presvedčivé rozprávanie.
  4. Zvýšiš svoje príjmy – tvoja firma ťa živí. Ak chceš zvýšiť príjmy, dbaj na výrazný tón hlasu. Dôsledná prezentácia tvojho „brandu“ je pre zákazníkov naozaj cenná a vytvorí až 33 % nárast výnosov. A to sa oplatí, nemyslíš?

Vedel si, že ...

… vykanie neznamená vážny tón, ale vyjadruje väčšiu úctu? Pri tykání to bude o čosi jednoduchšie, znie to trochu viac cool, ale čo s vykaním? Dobrý deň, pán Novák… Dobrý deň, Ján… Možností je viac, stačí si vybrať.

Ako mám vytvoriť efektívny Tone of voice pre moju spoločnosť?

Ukážeme ti 4 základné prvky, ktoré ti pomôžu vytvoriť konzistentný tón hlasu.

  1. Pochop svoje publikum – východiskom pre akúkoľvek formu komunikácie je pochopenie toho, kto je tvojím publikom. Výber správneho jazyka je preto skvelou trefou. Rozsah pozornosti každého člena tvojho publika je naozaj krátky. Konkurencia je extrémna, preto musí byť tvoj tón hlasu priamy a výstižný.
  2. Hodnota značky – nemysli si, že zákazník k tebe „pricupká“ len kvôli tvojmu prešperkovanému logu či akciovej cene. Pripája sa k niečomu relevantnému a zmysluplnému. Niečím relevantným môže byť napríklad značka s hĺbkou a istým rozmerom. Spotrebiteľ chce vidieť stelesnenie toho, kto je vlastne tvoja firma, aký má preňho osoh a čo znamená.
  3. Posolstvo – je veľmi dôležité, aby si mal jasnú predstavu o tom, aký jazyk používaš. Musíš „vytiahnuť“ jednu jedinú vec, ktorú chceš, aby si publikum o tvojej značke zapamätalo. Zamysli sa. Je tvoja značka neformálna a zábavná alebo pôsobivá? Ak sa posolstvo značky často mení, je pre publikum náročné ťa identifikovať. V takom prípade nebudú vedieť, o čo ti naozaj ide.
  4. Dokumentácia – je dôležité, aby si mal vypracovanú príručku, ktorá zadefinuje hlas tvojej značky. Bude to základný stavebný kameň pre budovanie tvojho hlasu vo všetkých formách komunikácie. Pri vytváraní príručky zahrň prídavné mená, ktoré vystihujú tvoju značku. Ak je „zábava“ jedným z tvojich atribútov, tak určite chceš, aby boli tvoje správy pútavé, vtipné a zároveň, aby sa snažili vyhnúť klišé a „otrepanosti”.

                                                   

Aký z toho plynie záver?

Rozvíjanie tónu hlasu má pre tvoju značku významný vplyv. Ovplyvňuje to celkovú výkonnosť každej spoločnosti na tomto svete. Zapamätaj si, že zakaždým, keď hovoríš, píšeš, navrhuješ, uverejňuješ alebo odpovedáš, spájaš sa s okolitým svetom. Nikdy preto nepodceňuj tone of voice.

Prečítaj si ešte jeden

Scroll to Top