Blogovanie patrí v súčasnosti medzi veľmi obľúbené aktivity mnohých ľudí. Na to, aby si mohol vytvoriť blog, nemusíš byť copywriterom či novinárom. Stačí, keď ovládaš základy gramatiky, vieš, o čom chceš písať a poznáš zopár trikov, ktoré ti pomôžu dostať svoje články do povedomia viacerých ľudí. Čo teda robiť a ako vystúpiť z davu?

 

Vyber si správnu tému

Písať blog o niečom, čo ťa nebaví, len preto, že je to populárne, ti veľa čitateľov neprinesie. Pamätaj tiež na to, že ak sa pri písaní nebudeš cítiť dobre, prípadne ťa to vôbec nebude baviť, po krátkej chvíli skončíš.

Zisti, čo ťa napĺňa a si v tom dobrý. Je to zdravý životný štýl, varenie či fotografovanie? Vyber jednu alebo dve oblasti a choď do hĺbky. Prines ľuďom informácie, ktoré ešte nikdy nečítali. Sprav si prieskum a objav niečo nové. 

Možností je veľa, no snaž sa, aby tvoje výstupy mali praktickú hodnotu. Príliš všeobecné texty sú nudné a často opakujú to, čo už bolo spomenuté viackrát.

 

Texty si po sebe skontroluj

Občas sa stane, že sa človek pomýli. Vynechá písmeno alebo zle vyskloňuje slovo. Je to úplne normálne. Pred publikovaním si preto článok prečítaj aspoň dvakrát, prípadne ho daj skontrolovať niekomu inému. Uistíš sa, že text nečítaš aj s chybami.

 

Zameraj sa na dizajn blogu

Dizajn blogu je kľúčovým parametrom. Ak je chaotický a text je nečitateľný, návštevník z neho rýchlo odíde. Jednoduchý a amatérsky vzhľad vie zas vyvolať pochybnosti. Keď to s blogovaním myslíš vážne, neboj sa doň zainvestovať. Obráť sa na tvorcu webových stránok, ktorý ti s celým procesom poradí.

Prepracovaný dizajn je polovicou úspechu. Keď ho doplníš o pekné fotografie a dobré texty, máš šancu zaujať.

 

Zisti, čo ľudia hľadajú a potrebujú

V dobe, keď sú na internete tisícky blogov, ľudia hľadajú niečo, čo im poskytne pridanú hodnotu. Môžu to byť články s riešením ich problémov alebo tipy, ako sa v niečom zlepšiť.

Keď si nájdeš svoju oblasť, zisti, čo je v rámci nej najviac hľadané a potrebné. Napríklad, keď je blog o fotografovaní, spracuj tipy, ako si vybrať fotoaparát. Jeden článok môže byť určený pre začiatočníkov a druhý pre pokročilých. Následne pokračuj radami, ako vytvoriť portrét, ako zachytiť pohyb alebo ako upraviť výsledné snímky.

Praktické tipy sú to najlepšie, čo môžeš čitateľom poskytnúť. Keďže z vybranej oblasti pravdepodobne máš skúsenosti, rady budú overené. Ľudia ti budú veriť oveľa viac ako niekomu, kto len o fotografovaní píše, no nerobí to.

Naďa radí

Na zistenie, čo ľudia hľadajú, môžeš využiť Google a jeho našepkávač. Začni písať nejaké slovo a uvidíš najpopulárnejšie slovné spojenia a otázky. Google má tiež špeciálny nástroj na hľadanie kľúčových slov, ktorý ti pomôže zistiť, aké frázy sú obľúbené.

Využi sociálne siete

Sociálne siete využívajú ľudia po celom svete. Stav na ne aj ty. Vytvor svojmu blogu profil na Instagrame a Facebooku. Informuj svojich pravidelných čitateľov o novom článku alebo o iných, menších novinkách. Zdieľaj s nimi rady, tipy a nápady cez príspevky.

Prostredníctvom sociálnych sietí vieš zvýšiť svoj dosah. Fotky uverejni vždy s hashtagmi. Ak chceš investovať, zaplať si aj reklamu.

 

Sleduj svoje štatistiky

Web stránky aj sociálne siete umožňujú sledovať viacero štatistických údajov. Raz za čas sa na ne pozri. Zisti, odkiaľ ľudia najčastejšie prichádzajú na tvoj blog a využi to. Sú to sociálne siete? Začni pridávať viac príspevkov. Je to vyhľadávač, napríklad Google? Zameraj sa na používanie kľúčových slov v článkoch.

 

Úspešný blog si vyžaduje čas

Po tom, ako spustíš svoj blog a budeš publikovať prvý článok, neočakávaj, že si ho prečítajú tisícky ľudí. Na stránke je potrebné pracovať. Kľúčmi k úspechu sú pravidelnosť a vytrvalosť. Rob to, čo ťa baví. Poskytuj ľuďom hodnotu a tí praví čitatelia si ťa nájdu.

Naďa radí

Čím viac parametrov v recenzii čitateľovi ponúkneš, tým lepšie. V jednom článku nájde všetky potrebné informácie, o ktorých pred kúpou musí vedieť.

Výhody a nevýhody

Po tom, ako spomenieš všetky dôležité parametre, píš o plusoch a mínusoch. Ako sme už vyššie spomenuli, buď kritický. Ak má predmet recenzie negatívnu vlastnosť, určite ju nevynechaj.

Všetky výhody a nevýhody si všimneš najmä po dlhšom používaní predmetu. Alebo vtedy, keď si na danom mieste bol. Nie vždy sa to dá, a preto vyskúšaj porovnávanie. Vyber si z rovnakej kategórie 1 – 2 ďalšie predmety. Následne porovnávaj jednotlivé parametre.

Pomocou porovnávania si uvedomíš, čo predmetu chýba alebo naopak, čo má navyše


Zrekapituluj dôležité informácie

Na konci už len zrekapituluj všetky dôležité informácie z celej recenzie. Taktiež môžeš spomenúť dôležité parametre. Na tie by čitatelia pred kúpou mali myslieť.

Napísanie recenzie je často omnoho ťažšie ako sa zdá. Okrem jej samotného písania, je dôležitá aj predpríprava. Tá môže zabrať niekoľko hodín či dokonca dní. Preto, ak sa s recenziou nechceš trápiť sám, radi ti s ňou pomôžeme

zdroje: lexico.com / saidsimple.com 

Prečítaj si ešte jeden

Scroll to Top