Prečo by si mal firemný blog udržiavať aktuálny?

Prečo by si mal firemný blog udržiavať aktuálny?

V digitálnej dobe, v ktorej žijeme, je dôležité mať firemný blog. To je nad slnko jasné aj zelenáčom vo virtuálnom svete. Rovnako dôležité je však aj udržiavanie jeho aktuálneho stavu. Jednoducho si môžeš so zákazníkom vybudovať dôveru, ktorá nakoniec povedie k nákupu tvojho produktu alebo služby. V článku sa dozvieš aj o ďalších dôvodoch, prečo je firemný blog taký dôležitý. 

Čo je základným predpokladom na úspech?

Každý, kto sa začal venovať vlastnému biznisu, si už určite položil túto otázku. Odpoveď je jasná, aj keď sa ti to možno bude zdať ako banálne klišé – „Bez práce nie sú koláče.“ Platí to, samozrejme, aj vo virtuálnom svete, bez ktorého sa už dnes nezaobíde nikto, kto to s podnikaním myslí vážne. 

Hnacím motorom je pritom cieľavedomosť a trpezlivosť. Práve to ma privádza k častému problému, ktorý mi popisuje mnoho mojich klientov: 

„Prečo mi začal biznis stagnovať a začala klesať návštevnosť webu? Veď hneď od začiatku sa mi tak darilo. Vyzeralo to tak nádejne.“ 

Presne s týmto problémom prišiel za mnou nedávno jeden môj kamarát.

Čo som mu na to povedal? Nič extra, len očividnú príčinu. 

Kamoško, prestalo sa ti dariť preto, lebo si začal zanedbávať svoj online marketing a pravidelne si neaktualizuješ firemný blog. Ako chceš predávať, keď si tvoji zákazníci myslia, že tvoje podnikanie upadá, pretože máš na blogu články z čias dinosaurov a nič nové? 

Je logické, že každého napadne, že tvoj biznis ide dolu vodou, pretože sa mu nevenuješ. Môžeš potom pokojne zamávať dôvere klienta k tvojmu brandu. Kde nie je dôvera, tam obchod nekvitne. Jednoducho povedané, keď si zákazník myslí, že sa svojmu webu a blogu nevenuješ, tak odíde niekde inde, kde podnikanie berú vážnejšie.

TIP

Aktualizovaný obsah dáva návštevníkovi vedieť, že tvoja firma je stále v prevádzke. Pamätaj ale aj na aktualizovanie kľúčových slov. Ich aktualizácia ti pomôže sprístupniť web širšiemu publiku.

Aké ďalšie výhody ti prinesie pravidelné udržiavanie blogu? Na čo sa treba zamerať?

Zlepšujúce sa SEO

Všetci milujeme nové webové stránky, rovnako ako aj Google. Je preto vysoko nepravdepodobné, že niekto sa bude zdržiavať na webe, ktorý už nebol nejaký čas aktualizovaný. Ver tomu, že Google to vo svojom algoritme vyhľadávania zohľadní. Tvoj web preskočí a nájde niečo iné. Toľko k vysvetleniu, prečo návštevnosť neaktualizovaného blogu klesá.

Naopak, najdôležitejším nástrojom pre zvýšenie návštevnosti je kvalitné SEO. Je mierou toho, ako dobre kontroluješ a zlepšuješ všetky parametre, ktoré vyhľadávacie nástroje používajú. Len tak sa tvoj web môže posunúť na popredné miesto v poradí, pokiaľ ide o výsledky vyhľadávania.

Čím lepšie je tvoje SEO, tým bližšie k titulnej stránke výsledkov bude tvoj web. Konkurencia ale nespí, zanedbáš to a predbehne ťa. Obsah stránky je totiž dôležitý, ale pravidelná aktivita je z pohľadu vyhľadávača ešte dôležitejšia.

Lepšie zapojenie sociálnych sietí

Sociálne siete podstatne zvyšujú návštevnosť tvojho webu. V tomto smere veľmi pomáha práve firemný blog a jeho zdieľanie na sociálnych sieťach. Potrebuješ ho mať však pravidelne aktualizovaný a nie ako sa vraví „už po záruke“. Nikoho nezaujímajú staré informácie, najmä nie na sociálnej sieti, kde denne pribúdajú tisícky nových zdrojov s čerstvými novinkami na danú tému.

Máš tak jedinečnú možnosť zadarmo osloviť hoci aj miliónové publikum. Ak máš teda biznis blog, základom je tvoriť obsah podľa pravidelného plánu a následne ho zdieľať na sociálnych sieťach svojmu potenciálnemu publiku. Udržiavanie aktuálneho firemného blogu ti potom s prehľadom umožní zdvojnásobiť návštevnosť a tvoje marketingové a propagačné úsilie.

Samozrejme, zákazníkov, ktorých už máš si ľahšie udržíš a zároveň si zlepšíš vyhliadky na získanie nových.

Aj CoolWriteri si dávajú záležať, aby sme mali blog (u nás magazín) stále aktuálny. Pridávame 2 články mesačne.

Pravidelným aktualizovaním si buduješ svoju odbornosť

„To, že si sa v danej oblasti etabloval ako odborník znamená, že budeš stále považovaný za odborníka? Zásadný omyl, ktorý ťa môže vyjsť veľmi draho“.

Jedným z najdôležitejších aspektov na úspech v biznise je povesť a odborné znalosti v tvojom odvetví. Čím viac si známejší a čím viac ťa povesť predchádza, tým viac ľudí ťa bude považovať za odborníka. 

To sa dá ale dosiahnuť iba jediným spôsobom – práca, práca a zase len práca. Jej výsledky a nové znalosti, ktoré tvrdou drinou získaš, je potrebné potom prezentovať aj na svojom firemnom blogu. Len to ti zaručí, že pôjdeš „hore“ ako raketa. Firemný blog je podľa časopisu Forbes dokonca jedným z najlepších spôsobov, ako ukázať svoju odbornosť.

V súvislosti s odbornosťou pravidelne udržiavaný firemný blog znamená:

  • rešpekt medzi zákazníkmi a zvyšovanie návštevnosti,
  • rast pútavosti obsahu,
  • udržiavanie dobrej povesti,
  • rast brandu.

TIP

Úplne stačí, ak na svoj blog uverejníš len niekoľko nových príspevkov každý mesiac. Obsah ale musí stáť za to.

Ľahšie získaš medzi ľuďmi povedomie o svojej značke

Stále hovoríme o tom, ako náročné je začať podnikať a budovať si svoju značku. Aj v tomto prípade však dokáže pomôcť pravidelne aktualizovaný firemný blog. Tvoj blog je totiž viac než len séria príspevkov a článkov spojených s tvojou webovou stránkou. Je to živá a dýchajúca časť tvojej značky. 

V mnohých prípadoch môže byť preto tvoj blog prvým spojivom, ktorý spája tvoj biznis so zákazníkmi. To je hlavným dôvodom, prečo je dôležité zabezpečiť, aby bol pravidelne aktualizovaný. Len tak dokážeš originálne reflektovať svoj štýl a osobnosť, s ktorou sa chceš prezentovať u potenciálnych nových zákazníkov. Získaš tým výhodu nad konkurenciou.

CoolWriteri majú aktuálny nielen blog, ale aj Instagram a iné sociálne siete.

Záver 

Presadiť sa vo virtuálnom svete a vybudovať svoj brand z ničoho chce naozaj veľkú drinu. Užitočným nástrojom, ako to dosiahnuť, je firemný blog. Avšak na to, aby si plnil svoju funkciu a pomáhal biznisu, je nevyhnutná jeho pravidelná aktualizácia.

Prečítaj si ešte jeden

Návrat hore