Má cenu optimalizovať neúspešný content? - Coolwriters

Má cenu optimalizovať neúspešný content?

Každý, kto sa pohybuje vo svete marketingu už určite počul otázku: „Je pravda, že content je kráľ? S touto otázkou prišiel v roku 1996 Bill Gates v jednej zo svojich eseji. Možno si aj ty lámeš hlavu, prečo tvoj článok nezažiaril vo svete internetu. V čom je teda problém?

Snažiť sa získať si všetkých znamená získať nikoho

Je to ako s oblečením. Snažíš sa obliecť tak, aby si zapôsobil na všetkých, ale reálne na nikoho neurobíš dojem. Ak chceš v niekom naozaj vyvolať dojem svojím oblečením, obliekaj sa do jedného štýlu a naplno.

Rovnako tvor content, ktorý je cielený na danú konkrétnu cieľovú skupinu. Aj tento článok je cielený na ľudí, ktorých content nedosahuje výsledky, aké očakávali. Definuj si preto cieľovku a ponúkni jej to najlepšie.

Svet sa mení, ale tvoj content nie

Ľudia radi čítajú čo najčerstvejšie a najaktuálnejšie novinky. Keď automobilka ohlási nový model, všetci redaktori v tú chvíľu ťukajú do klávesnice. Nový iPhone? Svet sa ide roztrhnúť o čo najlepšie informácie a v čo najkratšom čase.

Je možné, že vyjde štúdia, ktorá danú vec vyvráti. V ten moment by si mal svoj obsah zmeniť a dať o tom svetu vedieť. To, čo platilo včera, dnes už nemusí. Každého zaujíma aktuálne dianie vo svete.

Upeč im koláč

Dobrý koláč nikdy neskončí v koši. Raz ho ochutnáš a musíš si dať viac. Tvor obsah, ktorý bude ako kúsok koláča. Zjedia jeden a budú chcieť hneď ďalší a ďalší. Odporúčania na tvoj ďalší obsah ti k tomu dokonale pomôžu. 

Keď budú mať pocit, že sú nim presýtení, odídu. Určite nie za konkurenciou, ale na strávenie a spracovanie. Po čase sa im zacnie a budú sa chcieť vrátiť len pre tvoj koláč. Ostane im v pamäti, že ak chcú skvelý unikátny obsah, vedia, kde ho majú hľadať.

TIP

Dopomôž im k tomu s odporúčaním na odber newslettra. Vždy, keď napečieš čerstvú tepšu, pribehnú ihneď ku stolu aj s tanierom. Zameraj sa najmä na pravidelnosť tvorby. Zvyšuje to dôveryhodnosť a konverziu prekliku.

Dôvera nie je len poisťovňa

Kvalitný obsah nie je postavený len na slovách a vetách z pohľadu jednej osoby. Predstav si to ako súdny proces. Môže sudca dôverovať jednému obžalovanému, pokiaľ si nevypočul príbeh toho druhého? Poprípade nezahrnul do výsledku aj výpovede svedkov?

Nemal by si preto zabúdať pridať do svojho contentu aj iné osoby. Nemusíš kvôli tomu chodiť za susedom. Stačí si nájsť človeka, ktorého svet pozná a citovať, čo povedal. Zvyšuje to dôveryhodnosť, pretože nikto nechce sledovať nedôveryhodný obsah.

Verím, že netreba ani spomínať, akú rolu hrá dôveryhodnosť pri značke. Či už je to e-shop, blog, Youtube tvorba, alebo hocičo iné. Nikto nebude nakupovať hrnce a nože od Horsta Fuchsa z teleshopingu, pokiaľ mu kvalitu neveria. 

Content, ktorý skvelo vyzerá a chutí

Predstav si dva kúsky kuracieho rezňa vedľa seba. Oba sú pripravené tak, že samotné mäso chutí dokonalo. Avšak jeden z nich má cestíčko pripálené, zatiaľ čo druhý je dokonalý. Ktorý rezeň si človek nevyberie? Samozrejme, že pripečený, pretože nevie, že stačí dať cestíčko dole. 

Je tvoja tvorba na tom podobne? Jej myšlienky a know-how sú dokonalé, ale na pohľad text vyzerá, že v poriadku nie je. Pritom stačí spraviť tak málo. Písať v odsekoch, používať správnu gramatiku, vyjadrovať sa jasne a stručne. Využívaj to, čo ti internet ponúka.

Nezabúdaj ani na dodržiavanie jedného typu písma, pokiaľ nejde o výnimky. Medzi ne patrí využitie tučného písma (bold), ak chceš niečo zdôrazniť. Na citácie používaj kurzívu a riaď sa nadpismi. Hlavný nadpis na začiatok článku, na podnadpisy označenia H2 – H3. 

Nasmeruj čitateľa správnym smerom

Môžeš to vidieť u ľudí, ktorí už niečo svojím contentom dosiahli. Pozrime sa na influencerov Youtubu. Ich popisy zdobí množstvo odkazov, či už na ich sociálne siete, alebo spoluprácu. Blogeri vo svojich článkoch odkazujú na iné články, e-shopy vyzývajú na vloženie do košíka. 

Vyzýva aj tvoj obsah na niečo? Môžu u teba zákazníci po dočítaní textu alebo zhliadnutí videa zistiť o tebe viac alebo o tvojej firme či produkte, ktorým im promuješ? Strategicky si preto vopred premysli, kam chceš svojich potencionálnych zákazníkov nasmerovať. 


Vedel si, že ...

… video, obrázok či rôzne farebné úseky textu dokážu článok obohatiť? Nielenže v ňom môžeš využiť rôzne funfacty, ale uľahčí to čítanie dlhého textu. Tvoje oči tak upúta pozornosť niečo nové, čo vyčnieva z radu písmen a slov.

Záver

Poslednou radou, ktorú by si mal mať pri tvorbe obsahu na pamäti, je optimalizácia pre mobily. Kvôli webovým stránkam, textom alebo videám, ktoré nie sú optimalizované pre mobily, zbytočne strácaš potencionálnych zákazníkov. 

Okolo 72 % používateľov si internet prehliada na mobile. Určite aj ty vo svojom voľnom čase využívaš internet vo svojom mobile. Pri tvorbe obsahu preto mysli na vyššie spomenutých 6 krokov a optimalizáciu pre mobilné zariadenia.

Návrat hore